تکنولوژی

گمانی‌زنی‌ها درباره هوآوی «نوا 2 اس»

طبق آخرین اخبار تکنولوژی، هوآوی قصد دارد دسامبر امسال از گوشی جدید خود با نام نوا 2 اس (Nova 2s) رونمایی کند. سری قبلی این گوشی اویل امسال با نام نوا 2 معرفی و سری اول این گوشی هم در سال 2016 و با نام نوا معرفی شده بود. انتظار می‌رود که نوا 2 اس فعلا در کشور چین عرضه شود البته احتمال بسیار کمی برای عرضه این گوش در دیگر نقاط دنیا هم وجود دارد. در ادامه تمامی اطلاعات به‌دست آمده از این اسمارت فون تا به‌لمروز را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

قمیت و تاریخ عرضه

شرکت هوآوی در حال حاضر دعوتنامه‌های متعددی را برای رسانه‌های مختلف جهت حضور در مراسم 7 دسامبر ارسال کرده و پوستر تبلیغاتی این شرکت هم نام نوا 2 اس را تایید می‌کند. فعلا هیچ جزئیات بیشتری درباره این دستکاه توسط شرکت اعلام نشده است. احتمالا همانند مدل های قبلی نوا، این اسمارت‌فون در رده گوشی‌های متوسط و با قیمت مناسب قرار خواهد گرفت.

طراحی

طبق آخرین تصاویر لورفته از نوا 2 اس، شرکت هوآوی از جدیدترین نوآوری‌ها در طراحی این اسمارت‌فون استفاده کرده است. حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش و به‌کارگیری ظرافت در ساخت بدنه، باعث مدرن جلوه دادن ظاهر این اسمارت‌فون شده است. ضمنا در برخی از شایعات آمده که نمایشگر این دستگاه 6 اینچ با رزولوشن 2160×1080 خواهد بود.

کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش باعث انتقال حسگر اثرانگشت به پشت دستگاه نشده و در تصاویر لورفته میبینیم که این سنسور همچنان در دکمه هوم و در زیر نمایشگر تعبیه شده است. همچنین احتمال می‌رود این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و آبی عرضه شود.

احتمال به‌کارگیری دوربین دوگانه در پشت این گوشی هم دور از انتظار نیست. همانطور که در گوشی‌های مدل نوا 2 و هانر 7 ایکس این شرکت دیدیم، دوربین های دوگانه پشتی به صورت جدا از هم طراحی شده بودند و بعید نیست از همین طراحی در نوا 2 اس هم استفاده شود. ضمنا با توجه به بازتاب نوری که در تصاویر لورفته از این دستکاه مشاهده کرده‌ایم، احتمالا بدنه نوا 2اس توسط یک لایه گلس پوشانده شده است. البته ممکن است در زیر این لایه از گلس، پلاستیک یا فلز قرار گرفته باشد.

هنوز مشخص نیست که هوآوی تنها مدل ساده این گوشی را معرفی می‌کند یا اینکه نسخه پلاس این دستگاه هم معرفی خواهد شد چراکه در مدل‌های قبلی شاهد معرفی نوا پلاس و نوا پلاس2 هم بوده‌ایم.

مشخصات فنی‌

با اینکه گوشی‌های سری نوا هیچگاه گوشی‌های سری «پی» و «میت» هوآوی را به چالش نمی‌کشند اما با این وجود احتمال می‌رود نوا 2اس از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتمند باشد. شواهد حاکی از به‌کارگیری پردازنده Kirin 960 و رم 4 یا 6 گیگابایتی توسط هوآوی در این اسمارت‌فون است. با چنین مشخصاتی نوا 2اس از لحاظ سخت‌افزاری با پرچمداران سال گذشته هوآوی در یک رده قرار خواهد گرفت.

استفاده از یک جفت لنز دوربین 20 و 16 مگاپیکسلی هم می‌تواند نوا 2اس را به یکی دیگر از اسمارت‌فون‌های قدرتمند در زمینه عکاسی شرکت هوآوی تبدیل کند. ضمنا شایعات منتشر شده درباره دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی هم باعث شگفت زدگی علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی شده است. گفته می‌شود اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 هم به صورت پیش‌فرض بر روی اسن گوشی نصب خواهند بود. دیگر مشخصاتی که توسط شرکت چینی TENNA منتشر شده نشان می‌دهد که نوا 2اس به درگاه رم میکرو اس‌دی، باتری 3340 میلی‌آمپری، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.

7 دسامبر امسال برای مردم چین روز پرکاری خواهد بود چراکه علاوه بر نوا 2 اس، کمپانی شیائومی هم قصد دارد از اسمارت‌فون‌های «ردمی 5» و «ردمی 5 نوت» در این روز رونمایی کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا