تکنولوژی

ویژگی جدید واتس‌اپ برای گروه‌ها

ویژگی جدیدی که اپلیکیشن واتس‌اپ معرفی کرده، به ادمین گروه‌ها این امکان را می‌دهد که چت کردن دیگر اعضای گروه را متوقف و آنها را مجبور به سکوت کند. با استفاده از این ویژگی تنها ادمین می‌تواند در گروه پیام ارسال کند و دیگر افراد تنها قادر به مشاهده پیام‌های او خواهند بود.

این ویژگی تنها توسط ادمین گروه قابل دسترسی و استفاده است و با فعال کردن آن تمامی امکانات چت برای اعضای گروه غیرفعال می‌شود و افراد دیگر قادر به ارسال پیام متنی تصاویر، ویدیو، گیف، فایل، پیام‌های صوتی و یا اشتراک موقعیت مکانی خود نخواهند بود. با این وجود ادمین‌ها می‌توانند همچنان به ارسال پیام در گروه بدون هیچ محدودیتی ادامه دهند و دیگر اعضا فقط می‌توانند پیام‌های آنها را مشاهده کنند.

ضمنا اگر یکی از اعضا بخواهد در آن موقعیت پیام خاصی را سریعا برای ادمین ارسال کند می‌تواند از گزینه «Message Admin» استفاده کند. با استفاده از این گزینه پیام برای گروه ارسال می‌شود اما تنها در صورتی که ادمین آن را تایید کند در گروه و برای دیگر اعضا نمایش داده خواهد شد. این ویژگی توسط وبسایت WABetaInfo رویت شده و در حال حاضر در نسخه بتای واتس‌اپ به‌کارگرفته شده است.

البته استفاده از این ویژگی توسط ادمین‌ها می‌تواند تا حدود زیادی باعث نارضایتی اعضای گروه شود. در حال حاضر ایجاد تغییرات در تنظیمات گروه در واتس‌اپ، هر 72 ساعت یکبار قابل انجام است، بنابراین با فعال کردن این ویژگی، کاربران برای 72 ساعت قادر به ارسال پیام یا اظهار نظر در گروه نخواهند بود.

بهتر است واتس‌اپ قبل از انتشار رسمی این ویژگی، در تنظیمات گروه‌ها کمی تجدید نظر کند و ایجاد تغییرات در تنظیمات گروه‌ها را کمی انعطاف ‌پذیرتر کند تا از این طریق از نارضایتی اعضای گروه‌ها جلوگیری کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا