تکنولوژی

استفاده از تلفن همراه در کاخ سفید ممنوع می‌شود

طبق گزارش‌ها، احتمالا کاخ سفید استفاده از تلفن همراه توسط کارکنانش را ممنوع خواهد کرد. حال باتوجه به ادعای برخی از مدیران کاخ سفید، بسیاری از کارکنان از شنیدن این خبر بسیار نگران هستند چراکه معتقدند با این تصمیم کاملا از دنیای بیرون و دوستان و آشنایان جدا خواهند شد.

دونالد ترامپ از زمان آمدن به کاخ سفید بارها از لو رفتن اخبار و اطلاعات به بیرون از کاخ سفید شکایت کرده اما یکی از مقامات گفته که ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کاخ سفید ارتباطی به این قضیه ندارد.

قانون ممنوعیت احتمالی در اصل به نگرانی‌ها در بخش امنیت سایبری کاخ سفید مرتبط می‌شود. یکی از مقامات کاخ سفید در این رابطه گفته که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی اسمارت‌فون به شبکه وای‌فای کاخ سفید متصل است و تلفن همراه شخصی کارکنان کاخ سفید امنیت بالایی در مقایسه با تلفن‌های ارائه شده توسط دولت فدرال ندارند.

کاخ سفید در حال حاضر از ورود دیوایس‌های شخصی به مکان‌های حساس جلوگیری می‌کند مثلا قبل از رود به جلساتی که قرار است اطلاعات محرمانه بحث و رد و بدل شوند، کارکنان گوشی‌های خود را درون جعبه‌هایی خارج از اتاق جلسه می‌گذارند. مقامات هنوز تصمیم نهایی جهت ممنوعیت و یا زمان اجرای این ممنوعیت نگرفته‌اند و هنوز نمی‌دانند که این قانون شامل مدیران فعال در دفتر اصلی رئیس جمهور هم می‌شود یا خیر.

کاخ سفید در حال حاضر دسترسی کاربران به برخی وبسایت‌ها از جمله جی‌میل و سرویس Hnagouts گوگل را بلاک کرده است و در صورت ممنوعیت استفاده از اسمارت‌فون‌ها، کارکنان در طول روز هیچ راهی برای دسترسی به ایمیل‌هایشان نخواهند داشت.

دونالد ترامپ بارها به نگرانی‌های خود در  رابطه با امنیت اسمارت‌فون‌های کارکنان کاخ سفید اشاره کرده است و گاهی اوقات نیز مقامات به لو دادن اطلاعات به روزنامه‌ها توسط برخی کارکنان و با استفاده از اسمارت‌فون‌هایشان اشاراتی داشته‌اند. حال باید دید قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کاخ سفید رسما اجرایی خواهد شد یا خیر.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا