تکنولوژی

آزمایش مقاومت موبایل ریزر

در ویدیوی جدیدی که از کانال یوتیوب JerryRigEverything منتشر شده، گوشی شرکت ریزر (Razer) در مقابل خراش، فشار و گرما آزمایش می‌شود. تست خراش اولین تستی است که در این ویدیو انجام می‌شود و طی آن مقاومت بدنه فلزی و گلس نمایشگر گوشی در مقابل خط و خش سطحی و عمیق آزمایش می‌شود. از آنجایی که نمایشگر این دستگاه به محافظ گوریلا گلس 3 مجهز شده، در بخش مقاومت در مقابل خراش‌ها نمره ی 6 را کسب می‌کند. این یعنی گلس این گوشی قادر است در مقابل خط و خش از طریق کلید، سکه و حتی تیغ‌ها مقاومت کند. البته این گلس در مقابل ذرات شن نتوانست مقاومت از خود نشان دهد.

اسپیکرهای دستگاه به وسیله یک لایه پلاستیک گرما دیده محافظت می‌شوند و همچنین دوربین سلفی و سنسورهای جلویی دستگاه هم در زیر گلس محافظ قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت که در زیر دکمه هوم تعبیه شده، حتی در صورتی که دکمه هوم شدیدا خط و خش گرفته باشد، می‌تواند به‌خوبی اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. ضمنا دوربین‌های دوگانه پشتی دستگاه هم توسط یک لایه گلس پوشانده شده‌اند که البته به نظر می‌رسد یک لایه محافظ دیگر هم روی این گلس را پوشانده است چراکه در تست خراش با تیغ، شاهد ایجاد خراش‌های دائمی بر روی این لایه گلس بودیم. تست حرارت هم در مرحله بعد اجرا شد که در ابتدا نمایشگر گوشی در معرض شعله آتش فندک قرار می‌گیرد. نتایج نسان داد که نمایشگر گوشی صدمات موقتی از شعله فندک دریافت کرد و پیکسل‌های آن برای چند ثانیه به رنگ مشکی درآمدند اما سپس دوباره به‌حالت عادی بازگشتند.

بخش پایانی هم به تست خم کردن گوشی اختصاص پیدا کرد. در این تست، فشار به بالا و پایین گوشی اعمال می شود تا از این طریق مقاومت دستگاه در مقابل خم شدن آزمایش شود. گوشی ریزر در این تست هم مقاومت خوبی از خود نشان داد و کارایی گوشی پس از انجام این تست هیچ تغیری نکرد و گوشی همچنان به‌خوبی پاسخ می‌داد. این مسئله به استفاده از یک فریم قدرتمند در شاسی این گوشی برمی‌گردد. با این حال گوشی ریزر تا حدودی در مقابل این فشار از خود خمیدگی نشان داد و شاسی دستگاه تا حدودی خم شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا