تکنولوژی

مونیخ از لینوکس به ویندوز 10 کوچ می‌کند

پس از موافقت مقامات سیاسی، شهر مونیخ قصد دارد با صرف بیش از 49.3 میلیون یورو تمامی سیستم‌های کامپیوتری خود را به ویندوز 10 تغییر کاربری دهد. بیش از 60 درصد اعضای شورای شهر مونیخ در رای‌گیری اخیر به مهاجرت از سیستم‌عامل لینوکس به ویندوز 10 در سال 2020 رای مثبت دادند. مهاجرت از لینوکس به ویندوز بخشی از پروژه 89 میلیون یورویی طرح تحول تجهیزات و سیستم‌های آی‌تی در شهر مونیخ محسوب می‌شود.

«آنی هابنر» یکی اعضای دموکرات شورای شهر مونیخ گفته که مهاجرت به ویندوز ممکن است حدود 5 سال طول بکشد و البته هیچ نیازی به آموزش کارکنان برای استفاده از ویندوز نخواهد بود. بخش اعظمی از این بودجه 49.3 میلیون یورویی قرار است صرف تغییر و تعویض تجهیزات فنی شود و حدود 9 میلیون یورو هم صرف صدور مجوزها خواهد شد.

مونیخ

شورای شهر مونیخ در سال 2004 با اعلام طرحی با نام «Project LiMux» دستور داد تا تمامی کارکنان مراکز و موسسات دولتی از سیستم‌عامل لینوکس بر روی سیستمهای کامپیوتری خود استفاده کنند. اما از همان موقع بسیاری از اعضای احزاب مختلف با این طرح مخالفت کرده‌اند چرا که معتقدند بسیاری از کاربران با این سیستم‌عامل قادر به استفاده از برخی از نرم‌افزارها نخواهند بود و همچنین در ردوبدل کردن اطلاعات با سازمان‌های دولتی دیگر شهرها نیز با مشکل روبرو خواهند شد.

این عضو شورا اعلام کرده که حدود 10 هزار نفر از 30 هزار کاربر فعلی در مونیخ، از ویندوز XP و یا ویندوز 7 استفاده می‌کنند. او اذعان داشت بودجه‌ی 49.3 میلیون یورویی صرف به‌کارگیری ویندوز 10 توسط 30 هزار کاربر فعلی و 5 هزار کارمند دیگر خواهد شد.

ماه فوریه امسال شورای شهر مونیخ رای به پایان اجرای پروژه LiMux داد و اوایل همین ماه نیز این شورا جدول زمانی سال 2020 را برای اجرایی کردن طرح استفاده از ویندوز 10 انتخاب کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا