تکنولوژی

قیمت کامیون‌ تسلا مشخص شد

هفته گذشته تسلا از کامیون الکتریکی بی‌نظیر خود با نام Semi رونمایی کرد. این کامیون 4 موتوره با هر مرتبه شارژ قادر است 800 کیلومتر را بپیماید و همچنین به یک سری ویژگی‌های راننده اتوماتیک که در دیگر خودروهای شرکت تسلا هم دیده‌ایم مجهز شده است. آنچه که ایلان ماسک در زمان معرفی این محصول جدید نتوانست اعلام کند، قیمت آن بود که البته امروز قیمت آن هم اعلام شد. مدل پایه این خودرو با قابلیت پیمایش 500 کیلومتر 150 هزار دلار و مدل پایه با قابلیت پیمایش 800 کیلومتر هم 180 هزار دلار قیمت خواهد داشت. ضمنا سری «Founders» این کامیون هم با قیمت 200 هزار دلار عرضه خواهد داشت. البته تسلا اعلام کرده که قیمت نهایی این کامیون هنگام عرضه ممکن است کمی بالا یا پایین شود.

اگر این محصول شرکت تسلا با چنین قیمتی وارد بازار شود، مطمئنا بسیاری از رقبای خود را به چالش خواهد کشید چراکه خودروهای هم سطح Semi شرکت تسلا، در حال حاضر حدود 120 هزار دلار قیمت دارند و در سال ده‌ها هزار دلار هم برای سوخت آنها هزینه می‌شود اما از آنجایی که کامیون شرکت تسلا از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند، این شرکت ادعا کرده که Semi تا پایان عمر خود بیش از 200 هزار دلار در هزینه‌های سوخت رانندگان صرفه‌جویی خواهد کرد. بنابراین خودروی تسلا از این حیث حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بسیاری از کمپانی‌های دنیا که به حمل و نقل خودرویی وابستگی زیادی دارند، علاقه خود را به semi شرکت تسلا نشان داده‌اند. کمپانی‌های یزرگ حمل و نقل از جمله JB Hunt، NFL Industries و Bison Transport تعداد زیادی از این کامیون‌ شرکت تسلا را پیش‌خرید کرده‌اند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از جمله والمارت، Loblaw و Meijer هم از دیگر مشتریان این کامیون الکتریکی محسوب می‌شوند. اولین سری کامیون‌های Semi شرکت تسلا احتمالا در سال 2019 تولید خواهند شد و سال 2020 در بازار دنیا عرضه می‌شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Singapore Hotel
  2. بازتاب: bear archery
  3. بازتاب: dating app

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا