تکنولوژی

اطلاعات 57 میلیون کاربر اوبر هک شد

طبق گزارش های متعدد، شرکت اوبر تا به امروز جریان هک شدن این سرویس و سرقت اطلاعات 57 میلیون کاربر و راننده این برنامه در اکتبر 2016 را مخفی کرده بود. اوبر روز سه شنبه به این قضیه اعتراف کرد. اوبر علاوه بر این خبر، اعتراف کرد که مبلغ 100 هزار دلار حق السکوت به هکرها پرداخت کرده تا اطلاعات سرقت شده را حذف کنند و از این قضیه به رسانه‌ها چیزی اعلام نکنند. این جریان چند روز پیش ابتدا توسط خبرگزاری بلومبرگ فاش شد.

هکرها اطلاعات شخصی از جمله نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران و همچنین نام و شماره گواهینامه بیش از 600 هزار راننده شرکت اوبر در ایالات متحده را به سرقت بردند. اوبر گفته که اطلاعات حساس از جمله اطلاعات مکانی، شماره کارت‌های بانکی، شماره‌های امنیت اجتماعی و تاریخ تولد افراد محفوظ مانده‌ و به سرقت نرفته‌اند.

دارا خسروشاهی مدیرعامل فعلی اوبر در واکنش به این خبر گفت: «این اتفاق نباید از روز اول رخ می‌داد و حالا هیچ بهانه‌ای برای توجیه آن نداریم. با اینکه نمی توانیم گذشته را تغییر دهم، اما از طرف خودم و تمامی کارکنان اوبر این تعهد را می‌دهم که از این اتفاق درس گرفته‌ام و در آینده از بروز چنین اتفاقاتی در شرکت اوبر جلوگیری خواهم کرد.» او در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: «شرکت اوبر پس از پرداخت این مبلغ از حذف اطلاعات سرقت شده اطمینان کامل پیدا کرده و همچنین در این مدت هم امنیت سرویس اوبر و محافظت از اطلاعات کاربران را به‌مقدار قابل توجهی ارتقاء داده‌ایم.» لازم به‌ذکر است که در زمان حمله هکرها و سرقت این اطلاعات، دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر نبود و در آن زمان استیو کالانیک مدیریت اوبر را برعهده داشت. خسروشاهی پس آگاهی از این جریان 2 تن از کارکنان این شرکت را اخراج کرد که «جو سالیوان» افسر ارشد امنیت اوبر یکی از همین افراد بود.

طبق گزارش بلومبرگ، این نفوذ پس از اینکه 2 هکر به اطلاعات ورود به اکانت شرکت اوبر در سرویس کلود آمازون (AWS) دست پیدا کردند، رخ داده است. گفته می شود افسر ارشد دادگستری نیویورک تحقیقات خود در رابطه با این پرونده را از امروز آغاز کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا