تکنولوژی

برادکام، کوالکام را 80 میلیارد دلار می‌خرد

 احتمالا شرکت بزرگ Broadcom، شرکت کوالکام را به مبلغ 80 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. با انجام این نقل و انتقال، بزرگ‌ترین معامله در حوزه صنعت تولید قطعات پردازنده-semiconductor manufacturer– رقم خواهد خورد.

کوالکام هم اکنون بزرگترین شرکت تولید پردازنده  در صنعت گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که با شرکت‌هایی همچون اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی، همکاری دارد. شرکت برودکام نیز در زمینه تولید تجهیزات شبکه‌ای و ارتباطی فعالیت دارد و با شرکت‌های اپل و سامسونگ نیز شراکت دارد. به علاوه فعالیت‌هایی نیز در زمینه تولید قطعات ذخیره سازی اطلاعات و صفحه نمایش دارد.

 بعد از انتشار این خبر، سهام کوالکام به میزان 15 درصد و سهام برودکام به میزان 3 درصد افزایش پیدا کرد. طبق گزارش بلومبرگ، برودکام فعلا در حال رایزنی با مشاوران اقتصادی است و فعلا هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است.

 شرکت برودکام که ارزشی معادل 110 میلیارد دلار دارد، روز پنج شنبه همچنین اعلام کرد که دفتر مرکزی این شرکت به زودی از سنگاپور به کشور امریکا منتقل خواهد شد.

طبق اخبار و شایعات منتشر شده، شرکت کوالکام نیز تلاش دارد تا شرکت سازنده قطعات NXP را به مبلغ 47 میلیارد دلار خریداری کند.

سال 2017 تا به اینجا، سال نسبتا ساکتی در حوزه انجام معاملات بوده است. فعالیت‌های ادغامی و تملکی در معاملات –mergers-and-acquisitions-در کشور آمریکا برای اولین بار طی 9 ماه اخیر به مبلغ 199.3 میلیارد دلار رسید که 39 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

انجام معاملات به خصوص در حوزه شرکت‌های تکنولوژیک افت زیادی شاهد بوده است. حجم معاملات در این حوزه در 9 ماهه اول سال 2017، 117.9 میلیارد دلار بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال 2016، 58 درصد کاهش داشته است.

در تصویر زیر آماری از ارزش بازار شرکت های مختلف تولید کننده پردازنده را مشاهده می کنید. ارقام ارائه شده به میلیارد دلار هستند.

John Waldron، یکی از روسای بخش سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی کرده است که احتمالا در آینده شاهد افزایش حجم معاملات در حیطه این صنعت خواهیم بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا