تکنولوژی

مایکروسافت در فکر ساخت «سرفیس تاشو»

اگر به‌خاطر داشته باشید سال‌ها قبل شایعه شد که مایکروسافت قصد دارد یک نوع «تبلت تاشو» با نام Courier را معرفی کند. با اینکه این اتفاق در حد یک شایعه بود و هرگز رخ نداد اما اینبار ظاهرا میکروسافت تصمیم جدی برای طراحی و تولید این محصول گرفته است.

مشاهده سرفیس تاشو شاید خیلی هم تعجب آور نباشد چراکه در این چند ساله تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که تولید اسمارت‌فون و تبلت‌های تاشو خیلی هم دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسند. طبق گزارش‌های «ویندوز سنترال»، این گجت تاشو که Andromeda نام دارد در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و همچنین به سیستم‌عامل Windows Core مجهز شده و برای بهره‌مندی از ویژگی‌های صفحه نمایش تاشو از رابط کاربری CShell در آن استفاده شده است.

جالب‌تر اینکه قرار است زمانی که این دستگاه تا می‌شود، به‌راحتی و همانند اسمارت‌فون قابل قرارگیری در جیب لباس باشد. این مسئله یعنی این دیوایس به‌احتمال زیاد به‌عنوان اسمارت‌فون هم عمل خواهد کرد. با این وجود، Andromeda قرار نیست به طور مستقیم با اسمارت‌فون‌های قدرتمند بازار رقابت کند. این دیوایس یک نوت بوک جیبی است که قابلیت برقراری تماس هم در آن به‌کارگرفته شده است.

همچنین این دیوایس به سیستم‌عاملی شبیه ویندوز که شامل صفحه استارت و منو می‌شود، مجهز خواهد بود و ضمنا از مرورگر اج و برنامه Photos نیز پشتیبانی خواهد کرد. ضمنا تبلت Andromeda قرار است بر پایه پلتفرم ARM عرضه شود و به آخرین نسخه پردازنده اسنپدراگون نیز مجهز خواهد بود. مایکروسافت و کوالکام به‌تازگی اعلام کردند که دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 برپایه چیپ اسنپدراگون 835 به‌زودی معرفی خواهند شد. طبق گفته این دو شرکت، این دیوایس‌ها قادرند تا چند روز بدون نیاز به شارژ مجدد عمل کنند.

در پایان این گزارش هم آمده که نام نهایی این دیوایس ممکن است «سرفیس نوت» یا «سرفیس ژورنال» باشد و البته به هیچ وجه قرار نیست با آیفون یا گوشی‌های اندرویدی بازار رقابت کند و ظاهرا مایکروسافت قصد دارد دسته کاملا جدیدی از دیوایس‌های الکترونیکی را خلق کند. اگر مایکروسافت بخواهد این محصول را در آینده نزدیک معرفی کند، احتمالا سال 2018 این کار را انجام خواهد داد. البته ناگفته نماند هنوز هیچ اطلاع دقیقی از تاریخ رونمایی این محصول منتشر نشده است. ضمنا مایکروسافت پروژه تولید Courier که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید را سال‌ها پیش به‌طور کامل لغو کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا