تکنولوژی

سیسکو BroadSoft را خرید

ظاهرا شرکت سیسکو (Cisco) هیچ ترسی از صرف مبالغ هنگفت جهت تقویت کمبودها و نیازهای شرکت خود ندارد. روز گذشته این شرکت یک چک به مبلغ 1.9 میلیون دلاری را برای خرید شرکتBroadSoft  امضا کرد. BroadSoft شرکتی مستقر در ایالت مریلند آمریکا است که وظیفه ارائه ارتباطات یکپارچه (Unified) از طریق سرویس ‌دهندگان مخابراتی را برعهده دارد.

از آنجایی که سیسکو قصد دارد خود را از یک شرکت فروشنده سخت‌افزارهای ارتباطی به یک شرکت ارائه دهنده خدمات و نرم‌افزارهای ارتباطی از طریق سیستم کلود تغییر دهد، بنابراین به خدمت گرفتن این شرکت در حقیقت این امکان را برای سیسکو فراهم خواهد کرد. اوایل همین هفته هم سیسکو قصد داشت کمپانی Perspica را به‌خدمت بگیرد. سال گذشته سیسکو موفق شد AppDynamics را با مبلغ 3.7 میلیارد دلار و سال 2007 نیز کمپانی WebEx را با مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کند. حال اگر فکر می‌کنید سیسکو شرکتی است که همواره دیگر کمپانی‌های کوچک را می‌خرد، کاملا صحیح فکر کرده‌اید چرا کهPerspica  دویستمین شرکتی بود که سیسکو خریداری کرد.

حال از آنجایی که شرکت BroadSoft از سال گذشته توانسته بود ابزارهای ارتباطی جدیدی را تولید و استفاده کند، بنابراین کمپانی سیسکو هم برای گسترش فعالیت های خود و نزدیک‌تر شدن به اهداف جدیدش تصمیم گرفت این کمپانی را نیز به مجموعه خود اضافه کند. «آلن پلز» تحلیلگر شرکت Deep-Analysis درباره این اقدام سیسکو می‌گوید: «به نظر توافق خوبی صورت گرفته و خرید این شرکت برای سیسکو منافع زیادی خواهد داشت. BroadSoft و سیسکو بایکدیگر می‌توانند سهم بسیار بیشتری از بازار را به‌خود اختصاص دهند.»

شرکت BroadSoft سال 1998 تاسیس شد و سهام این شرکت در سال 2010 به صورت عمومی عرضه گردید که موفق به کسب 77 میلیون دلار سهام نیز شد. انتظار می‌رود توافقنامه بین این شرکت و سیسکو اوایل سال 2018 امضا شود و این کمپانی رسما به خدمت سیسکو دربیاید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا