تکنولوژی

پیکسل‌های روت‌شده هم شامل گارانتی گوگل می‌شوند

طبق اظهارات یکی از صاحبان گوشی پیکسل XL2 گوگل، روت‌کردن پیکسلXL2 باعث از بین رفتن گارانتی تعویض گوشی نمی‌شود. طبق مکاتبات این کاربر با یکی از نمایندگان خدمات مشتریان گوگل، این شرکت به‌منظور احترام و حفظ اعتماد مشتریان، حتی گوشی‌های روت شده پیکسل XL2 را تعویض خواهد کرد و البته این سیاست شامل پیکسل 2 شرکت هم خواهد شد.

حتی اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، باز هم نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که گوشی‌های روت‌شده پیکسل 2 گوگل همچنان شامل گارانتی این شرکت می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید پیکسل جدیدتان را روت کنید، پیشنها می‌کنیم قبل از این اقدام شخصا با خدمات مشتریان گوگل تماس بگیرید و درباره این موضوعبا آنها صحبت کنید و پس از اطمینان از قضیه گارانتی، گوشیتان را روت کنید.

البته عاقلانه‌ترین تصمیم این است تا زمانی که گوگل مسئله پشتیبانی گارانتی این شرکت از پیکسل‌های روت‌شده را تایید نکرده، منتظر بمانید. همچنین گفته‌های این نماینده خدمات مشتریان گوگل نشان می‌دهد که گوگل فقط آن دسته از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل XL2 را که مستقیما از فروشگاه‌های گوگل خریداری شده باشد شامل گارانتی می‌داند و پیکسل‌هایی که توسط سرویس‌دهندگان مخابراتی از جمله Verizon در برخی از کشورها عرضه شده‌اند، شامل این نوع گارانتی نخواهند شد.

همچنین این نماینده شرکت گوگل در اظهارات خود اعلام کرده که کاربر قبل از عودت گوشی به نمایندگی‌های گوگل باید ابتدا دستگاه را از روت خارج کند و به حالت اولیه بازگرداند. این یعنی درصورتی که در حین روت‌کردن گوشی به مشکلی برخورده باشید و دستگاهتان قارد به بازگشت به حالت اولیه نباشد، شانسی برای اینکه گوشیتان شامل گارنتی رایگان گوگل شود نخواهید داشت.

عرضه رسمی پیکسل‌های جدید شرکت گوگل که چند هقته پیش معرفی شدند، از پنجشنبه هفته گذشته در ایلات متحده آغاز شده و به‌زودی در دیگر کشورها از جمله کانادا، آلمان و بریتانیا نیز به‌فروش خواهند رسید. نکته جالب اینکه گوشی‌هاس نکسوس هم که تولید آنها چندسال پیش توسط گوگل متوقف شد نیز شامل چنین گارانتی می‌شدند. روت‌کردن گوشی‌های نکسوس هم باعث از بین رفتن گارانتی آنها نمی‌شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا