تکنولوژی

دوربین نظارتی عجیب Moon

در گذشته شاهد اسپیکرهای بلوتوث و دوربین های هوشمند شناور بوده‌ایم اما پروژه جدید وبسایت جذب سرمایه Indiegogo با قیمت 209 دلار، همه آنها را پشت سر می‌گذارد. این دوربین نظارتی که Moon نام دارد، در اصل یک دوربین چشمی روباتیک شناور است که پایه قرار گرفته زیر آن هم به عنوان یک هاب خانگی عمل می‌کند.

این دوربین که توسط کمپانی 1-Ring Inc. تولید شده است، از یک لنز با زاویه دید گسترده و بدنه کروی از جنس پلاستیک، آلومینیوم و نوعی لاستیک ساخته شده است. زمانی که دوربین بر روی پایه زیرین خود شناور می‌شود، می‌تواند به کاربر نمای 360 درجه‌ای از فضایی اطراف را نمایش دهد. ضمنا اپلیکیشن رایگان Moon Commander هم برای کنترل این دستگاه از راه دور تعبیه شده است.

این دوربین شناور که قوانین جاذبه را هم زیر پا می گذارد، به صورت اتوماتیک صداها و حرکات فضای اطراف را تشخیص داده و سریعا به سمت آن می‌چرخد و سپس شروع به فیلم‌برداری، عکسبرداری و یا بروز عکس‌العمل های از پیش تعیین شده می‌کند. این دوربین که به 3 میکروفون و دوربین مجهز شده، برای چت تصویری هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ضمنا امکان جداسازی دوربین از پایه آن هم وجود دارد. با اتصال دوربین به یک سطح فلزی، دستگاه دورباره به‌کار افتاده و مانند گذشته عمل می‌کند. شرکت 1-Ring ادعا می‌کند این دوربین در صورتی که از پایه خود دور شود حداقل 5 ساعت می‌تواند ویدیو با کیفیت HD را ثبت و در منبع خود ذخیره کند. پایه زیرین این دوربین هم وظیفه شارژ دوربین به‌صورت وایرلس را برعهده دارد. ضمنا دوربین Moon با دستیارهای صوتی مختلفی از جمله آمازون الکسا، گوگل هوم و به‌زودی هوم کیت اپل، همخوانی دارد. این دیوایس از طریق امواج ZigBee، Z-Wave، اسمارت بلوتوث و IR blaster قادر است وسایل هوشمند منزل را هم کنترل کند.

ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین را می‌توان مستقیما در سرویس های ابری  دراپ‌باکس و یا گوگل درایو ذخیره کرد. البته شرکت 1-Ring اعلام کرده کاربران می‌توانند ویدیوهای ضبط شده خود را درون هاردهای اکسترنال و حتی رم‌های میکرو‌اس‌دی نیز ذخیره کنند. شرکت از این طریق نگرانی کاربران از لحاظ حریم خصوصی را برطرف کرده است.

هنگام جذب سرمایه جمعی، این شرکت موفق به کسب 60 هزار دلار سرمایه اولیه شد که 30 درصد بیشتر از سرمایه مد نظر شرکت بود. علاقه‌مندان با پرداخت 209 دلار می‌توانند این دوربین و پایه آن را خریداری و دریافت کنند. طبق برنامه ریزی شرکت، عرضه این دوربین‌ از مارس 2018 آغاز خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا