تکنولوژی

تست مقاومت و خمیدگی گوگل پیکسل 2

یوتیوب بلاگر معروف «JerryRigEverything» با ویدیوهای جذاب خود همواره مخاطبین را به ‌وجد می‌آورد. او در ویدیوهای خود نگاه عمیقی به مواد استفاده شده در ساخت اسمارت فون‌های مختلف می اندازد و همچنین با تست فشار و خمیدگی که روی اسمارت‌فون‌ها اجرا می کند، قدرت، انعطاف پذیری و مقاومت دستگاه‌های مختلف را به‌نمایش می‌گذارد.

جدیدترین دستگاهی که توسط او تحت آزمایش قرار گرفته، گوگل پیکسل 2 معروف است که به صفحه نمایش 5 اینچی مجهز شده است.

اسپیکرهای جلویی پیکسل 2 از جنس فلز ساخته شده‌اند که درمقایسه با مدل قبلی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. نمایشگر این دستگاه هم به گوریلا گلس 5 مجهز شده که در مقابل خط و خش و ضربات مقاوت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. ضمنا دوربین جلویی دستگاه هم زیر همین گلس قرار گرفته بنابراین در مقبل ضربات محفوظ می‌ماند. با اینکه اکثر اسمارت‌فون‌های جدید در بخش پشتی از یک لایه گلس بهره می‌برند، اما پیکسل به این گلس مجهز نشده و روی بدنه آلومینیومی آن، یک لایه نازک پلاستیک قرار گرفته است که در مقابله با اشیاء تیز بسیار ضعیف عمل می‌کند. گوگل هم در وبسایت خود اشاره کرده که بدنه پشتی دستگاه در صورت برخورد با اشیاء تیز ممکن است دچار خط و خش و پارگی شود. بنابراین خریداران پیکسل 2 احتمالا خرید یک کیس محافظ بدنه را هم باید در لیست خریدشان قرار دهند. ضمنا با وجود اینکه حسگر اثرانگشت بسیاری از اسمارت‌فون‌هایی که در این برنامه تست شده‌اند پس از خراش دادن به خوبی عمل می‌کردند، اما سنسور اثر انگشت پیکسل 2 پس از خراش دادن به درستی عمل نمی‌کرد و نمایش ضعیفی را از خود نشان داد.

در پایان هم نوبت به تست خمیدگی گوشی رسید که پیکسل 2 در این بخش عملکرد ناامیدکننده‌ای نداشت اما متاسفانه پس از اعمال فشار، گوشی دقیقا از قسمتی که آنتن‌های پلاستیکی درون بدنه جای گرفته‌اند، دچار ترک خوردگی و شکستگی شد. باید دید چرا گوگل از آنتن پلاستیکی درون بدنه استفاده کرده و مقاومت گوشی را تا این حد کاهش داده است. در کل با توجه به عملکر نسبتا ضعیف پیکسل، پیشنهاد می‌شود در صورت خرید این اسمارت‌فون حتما آن را درون یک کیس محافظ بدنه قرار دهید چراکه جنس بدنه این دستگاه در مقابل اشیاء نوک تیز از مقاومت بسیار پایینی برخوردار است.

لازم به ذکر است پیکسل XL2 از لحاظ ساخت نسبت به پیکسل 2 متفاوت ساخته شده و بدنه آن به گلس سه‌بعدی مجهز شده است. حال باید منتظر ماند و دید نتایج تست‌های مقاومت و خمیدگی پیکسل XL2 چگونه خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا