تکنولوژی

3 نکته مثبت و منفی درباره پیکسل‌های جدید گوگل

گوگل روز چهارشنبه بالاخره از «پیکسل 2» و «پیکسل XL2» رونمایی کرد که دومین سری از اولین گوشی‌های تمام اندرویدی ساخت کمپانی گوگل محسوب می شوند وهردو دستگاه حقیقتا زیبا و خوش‌ دست ساخته شده‌اند. بنا به گفته‌ی گوگل این دو اسمارت‌فون به یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر دنیا نیزمجهز شده‌اند و کاربران می‌توانند باکیفیت‌ترین تصاویر ممکن را با استفاده از این دو اسمارت‌فون ثبت کنند.

شاید برای خرید این گوشی شک داشته باشید، شاید هم صاحب یکی از اسمارت‌فون های شرکت اپل هستید و دیگر از سیستم عامل آی‌اواس خسته شده‌اید و دیگر قصد خرید آیفون جدید شرکت اپل را ندارید. اگر واقعا به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی قدرتمند با بهترین و قدرتمندترین ویژگی‌های ممکن بازار هستید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا پایان بخوانید و با مزایا و معایب اصلی پرچمداران 2017 گوگل آشنا شوید.

در این گزارش 3 ویژگی مثبت و 3 ویژگی منفی پیکسل 2 و پیکسل XL2 را برایتان به طور کامل شرح داده‌ایم:

مزایا

پیکسل 2 و پیکسل XL2 به دوربین‌های مشابه مجهز هستند

بهتر است ادعای گوگل را جدی بگیرید چراکه دوربین پیکسل2 و پیکسل XL2 حقیقتا بی نظیر است و حتی از مدل سال گذشته هم عملکرد بهتری دارد. نقد بررسی‌های اخیر به‌ عمل آمده از این گوشی هم این ادعا را ثابت می کند. نکته مثبت اینجاست که دوربین به کاررفته در هر دو مدل پیکسلی که امسال معرفی شده‌اند، دقیقا مشابه یکدیگرهستند و خوشبختانه علاقه‌مندان را از لحاظ انتخاب دوربین بهتر بر سر دوراهی قرار نمی‌دهند. تفاوت اصلی گوگل پیکسل XL2 نسبت به پیکسل2، در صفحه‌نمایش بزرگتر و باتری قوی‌تر است. ضمنا گوگل برخی از امکانات عکسبرداری جذابی که ابندا در دوربین آیفون 8 و آیفون 10 مشاهده کردیم را در دوربین پیکسل‌های جدید نیز به‌کارگرفته است. این یعنی با استفاده از دوربین عقب یا جلو گوشی‌های پیکسل 2، می توانید تصاویر پرتره را ثبت کرده و حتی پیش زمینه سوژه‌ها را به مقدار قابل توجهی تار کنید و تصاویر حرفه‌ای دلخواهتان را ثبت کنید.

«گوگل لنز»، استیکرهای واقعیت افزوده و بدنه فشاری واقعا جذاب هستند

گوگل علاوه بر اینکه در این گوشی‌ها از سیستم عامل اندروید اختصاصی خود استفاده کرده، موفق شده یک سری ویژگی‌های جالب و مرتب با تکنولوژی واقعیت افزوده را نیز به گوشی‌های خود اضافه کند تا از این طریق بتواند رقابت خود با آیفون و تکنولوژی ARKit اپل را در بالاترین سطح حفظ کند.

گوگل روی پیکسل‌های جدید خود، از پلتفرم «گوگل لنز» نیز استفاده کرده است. گوگل لنز ابزار جدید شرکت گوگل برای تشخیص سریع اشیاء محیط است. پیکسل 2 در حقیقت اولین اسمارت‌فونی است که از این پلتفرم به طور کامل پشتیبانی می‌کند و گوگل ادعا کرده که این برنامه در حال حاضر قابلیت تشخیص کتاب‌ها، پوستر فیلم‌ها، کارت‌ها و حتی اماکن مشهور را دارد. ضمنا گوگل از پلتفرم واقعیت افزوده ARCore نیز در پیکسل‌های جدید استفاده کرده که شامل استیکرهای واقعیت افزوده مختلف و جذابی می شود.

یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین ویژگی های دو پرچمدار جدید گوگل، «دستیار فشاری» است که با فشردن کناره‌های گوشی فعال می شود و به‌کاربر امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل را می‌دهد. شاید فشردن گوشی کمی از لحاظ تئوری عجیب باشد اما حقیقتا روشی زیرکانه و جذاب برای به کارگیری دستیار صوتی محسوب می‌شود که مشابه آن را تا به امروز ندیده بودیم. مطمئنا فشار دادن کناره‌های گوشی از قرار دادن انگشت بر روی دکمه هوم گوشی خیلی ساده‌تر خواهد بود.

صفحه نمایش و میکروفون همیشه فعال

تکنولوژی صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) چند سال پیش با معرفی موتو ایکس شرکت موتورلا به جهانیان معرفی شد اما از آنجایی که باعث مصرف بیش از حد باتری گوشی می‌شد، متاسفانه خیلی با استقبال مواجه نشد. حال با به‌کارگیری هوش‌مصنوعی، گوگل موفق شده این تکنولوژی را مجددا در پرچمدارهای 2017 خود استفاده کند که البته با یک سری تغییرات هوشمندانه و جالب نیز همراه بوده است.

در پیکسل های جدید شرکت گوگل، این تکنولوژی علاوه بر اینکه قادر است نوتیفیکیشن‌ها و زمان را به‌کاربر نشان دهد، با استفاده از میکروفون خود که همواره در حالت فعال قرار دارد، می تواند به صداهای اطراف گوش داده و در صورت گفتن دستور «OK Google» توسط کاربر، سریعا دستیار صوتی برای او فعال خواهد شد. این میکروفون همچنین قادر است نام موزیک‌هایی که در اطراف در حال اجرا هستند را نیز به‌خوبی تشخیص دهد. این ویژگی مطمئنا با استقبال طرفداران اپلیکیشن Shazam همراه خواهد شد چرا که در کمترین زمان ممکن قادر است نام موزیک را به شخص اعلام کند.

معایب

پیکسل 2 و پیکسل XL2 به دوربین‌های مشابه مجهز هستند

بله درست است. از این ویژگی در ابتدا به‌عنوان یکی از مزایای پیکسل‌های جدید شرکت گوگل نام بردیم. هر دو گوشی 649 دلاری و 849 دلاری جدید شرکت گوگل از دوربین‌های کاملا مشابه بهره می‌برند و حتی از لحاظ امکانات نرم‌افزاری هم با یکدیگر برابر هستند، اما این یعنی 200 دلار اضافه‌ای که برای خرید پیکسل XL2 پرداخت می‌کنید را صرفا جهت داشتن صفحه نمایش بزرگتر و باتری قوی‌تر خرج خواهید کرد. این در حالی است که آیفون 8 از دوربین پشتی تکی و آیفون 8پلاس از دوربین پیشتی جفتی و قوی تری بهره می‌برد و کاربران را از لحاظ پرداخت مبلغ بیشتر نسبت به مدل کوچکتر راضی نگه می‌دارد. البته این مسئله را باید یک شمشیر دولبه بدانیم چرا که عبارت «دوربین بهتر» هنگام مقایسه پیکسل 2 و پیکسل XL2 هیچگاه استفاده نخواهد شد و کاربران نگرانی از جهت داشتن دوربین ضعیف‌تر هنگام خریدن مدل ارزان‌تر پیکسل نخواهد داشت.

پیکسل 2 و پیکسل XL2 جک هدفون ندارند

این مسئله کمی جنجال برانگیز است چرا که سال گذشته پس از معرفی آیفون 7 که فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون بود، گوگل اپل را به تمسخر گرفت اما می‌بینیم که گوگل در طراحی پیکسل‌های 2017 خود از این قاعده پیروی کرده و این جک مخوف را بالاخره حذف کرده است. شاید این اقدام به تنهایی ناخوشایند به نظر نرسد و نوید آینده‌ای وایرلس را به کاربران بدهد، اما مشکل اینجاست که تمامی کاربران فعلا آمادگی گوش دادن به موسیقی با استفاده از هدفون‌های بی‌سیم را ندارند و اینکه قیمت دانگل‌های گوگل برای تبدل جک 3.5 میلی‌متری به پورت یواس‌بی نوع C فعلا کمی گران است و مطمئنا تا حدودی نارضایتی کاربران را به‌همراه خواهد داشت.

حاشیه اطراف صفحه نمایش پیکسل XL2 ناخوشایند است

یکی از ایرادات اصلی که می‌توان از پیکسل XL2 گرفت این است که حاشیه اطراف صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با پرچمداران شرکت‌های رقیب از جمله آیفون 10 و گلکسی نوت 8 کمی زیاد است و متاسفانه حس خیلی رضایت بخشی را به کاربر منتقل نمی‌کند. پیکسل XL2 از نمایشگر OLED بهره می‌برد اما نمی‌توان از حاشیه اطراف صفحه نمایش در قسمت بالا، پایین و کناره‌های آن چشم پوشی کرد. اگر شما هم به طراحی گوشی‌های امروزی شرکت سامسونگ و یا آیفون 10 اپل علاقه دارید، احتمالا پیکسل XL2 شما را راضی نخواهد کرد.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا