تکنولوژی

KRACK از طریق وای‌فای حمله می‌کند

پس از حملات اینترنتی و سیستمی، ظاهرا اینبار نوبت به شبکه وای‌فای رسیده تا دستگاه‌های مختلف را در معرض حملات مخرب KRACK قرار دهد. تیم مبارزه با حملات سایبری دولت آمریکا نیز درباره این حملات که از طریق وای‌فای شکل می‌گیرند به کاربران هشدار داده و اعلام کرده کاربرانی که از پروتکل امنیتی WAP2 برای شبکه وای‌فای خود استفاده می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض حملات KRACK قرار دارند. این تیم در اینباره می‌گوید: «آسیب‌پذیری‌های پروتکل WAP2 امکان کنترل دستگاه و حتی خروج و استراق سمع از اطلاعات دستگاه قربانی را به مهاجمین می‌دهد.»

طبق اعلام دانشگاه بلژیکی KU، KRACK ابتدا به شبکه‌های وای‌فای با پروتکل امنیتی WAP2 حمله می‌کند سپس به فرد مهاجمی امکان دسترسی کامل به تمامی دستگاههای متصل به همان شبکه وای‌فای را می‌دهد. مهاجم پس از نفوذ به شبکه وای‌فای قادر است تمامی فعالیت‌های کاربر را کنترل و استراق سمع کند. ضمنا سیستم‌عامل‌های لینوکس و اندروید بیشترین حملات را از سمت KRACK دریافت کرده‌اند و دیگر سیستم‌عامل‌ها از جمله آی‌اوس، ویندوز و مک هم ممکن است در معرض این حملات قرار بگیرند!

اپل در واکنش به این حملات وای‌فای اعلام کرده که نسخه بتای جدید سیستم‌عامل‌های خود را تا چند هفته آینده و در جهت رفع نواقص این سیستم‌عامل‌ در برابر KRACK را منتشر خواهد کرد. گوگل نیز در اینباره اظهار داشت: «شرکت گوگل کاملا از این حملات آگاه است و در هفته‌های آینده اشکالات به‌وجود آمده در دستگاه‌های قربانی این حملات را برطرف خواهد کرد.»

مایکروسافت اما از سایرین جلوتر است و در رابطه با این خبر گفت: «شرکت مایکروسافت روز 10 اکتبر امسال آپدیت امنیتی جدیدی را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرده است و تمامی کاربرانی که این آپدیت را انجام داده‌اند از این حمله در امان هستند و دستگاه و سیستم‌عامل خود را در برابر این حملات به‌طور کامل محافظت کرده‎اند.»

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا