تکنولوژی

با مجسمه خود سلفی بگیرید! (ویدئو)

چه خوشتان بیاید چه نیاید، عکس‌های سلفی یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین شاخصه‌های دنیای دیجیتال تبدیل شده است. بسیاری از افراد تصاویر سلفی را سمبل انسان‌های نارسیست فعال در زمینه تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. برای دیگر افراد هم عکس‌های سلفی یادآور جامعه تحت نظر و اینکه چگونه هویتمان برای فروش محصولات استفاده می‌شوند، هستند. تعریف آن هرچه که باشد باید قبول کرد که عکس‌های سلفی جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران اسمارت‌فون در سراسر دنیا دارند.

این ایده‌های متناقض موجب پایه‌ریزی نمایشگاهی توسط «متیو مور» هنرمند معروف و پروفسور دانشگاه هنر و طراحی کلمبوس آمریکا شد. او طی همکاری با شرکت Boston Design Communication موفق به ساخت سازه‌ای هنری شده که در حال حاضر در نمایشگاه مرکزی دانشگاه کلمبوس در ایالت اوهایو برای بازدید به‌معرض نمایش درآمده است. این سازه که «همانطور که هستیم» نام دارد، در اصل سازه‌ای سه‌بعدی با 3 متر ارتفاع و متشکل از 850 هزار چراغ ال‌ای‌دی است که توانایی نمایش نسخه عظیم‌الجثه‌ای از سر و چهره انسان‌ها را دارد. درورن این سازه 29 دوربین به‌کارگرفته شده که ابتدا تصاویر فرد را ثبت سپس با قرار دادن قطعات مختلف تصاویر در کنار هم، تصویری سه‌بعدی و عظیم‌الجثه از چهره فرد را روی این سازه‌ی ال‌ای‌دی نشان می‌دهند. این سازه در اصل جهت نمایش سلفی‌های غول‌پیکر افراد طراحی شده است.

متیو مور در مصاحبه خود با وبسایت Digital Trends گفت: «همه‌ی افراد می‌توانند به اینجا بیایند و از این سازه بازدید کنند و حتی تصویر سلفی خود را روی آن به‌نمایش بگذارند. پس از اینکه تصویر افراد پردازش شد، می‌توانند از داخل سازه بیرون بیایند و چهره خود را روی این سازه غول‌پیکر مشاهده کنند. بزرگ‌نمایی چهره افراد توسط این سازه در یک فضای کاملا عمومی، در اصل حضور رسانه و شبکه‌های اجتماعی در جامعه و همچنین نحوه تغییر ماهیت افراد در جوامع را نشان می‌دهد. نمایش تصاویر افراد روی این سازه برای برخی جذاب و سرگرم‌کننده و برای برخی هم نسبتا سخت و زننده است. در حقیقت نمایش چهره انسان روی یک نمایشگر با ارتفاع 3 متر، تداعی کننده نمایش چهره انسان در جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی است و واکنش افراد به این سازه مشابه به‌اشتراک  گذاری تصاویرشان در شبکه‌های اجتماعی مختلف است.»

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا