تکنولوژی

خانه‌ی درختی؛ دفتر جدید مایکروسافت

دفترهای کار شرکت گوگل، به عنوان خلاقانه‌ترین و استثنائی‌ترین فضاهای کاری شناخته می‌شوند. اپل نیز دفترهای کاری جذابی در محوطه جدید التاسیس خود طراحی کرده است. این بار نوبت به مایکروسافت رسیده است تا از جدیدترین دفترهای خود پرده برداری کند که خانه‌های درختی عظیم الجثه هستند.

اتاق‌های ملاقات دفتر اصلی مایکروساف‌ در ردموند ایالت واشنگتن حالا روی درخت قرار دارند که تلفیقی از خلاقیت، تمرکز و لذت را برای کارمندان و میهمانان به ارمغان دارند.

روز جمعه، مایکروسافت با انتشار ویدیویی در بلاگ شرکت، جزئیات بیشتری از این اتاق‌های درختی را معرفی کرد که شامل محوطه باز و فضای مخصوص سرپوشیده برای ملاقات هستند که ساخت آنان تا آخر امسال تکمیل خواهد شد. این ساختمان‌ها را Pete Nelson طراحی کرده که یکی از شناخته‌شده‌ترین طراحان ساختمان‌های درختی محسوب می‌شود. این خانه‌های درختی برای 20 سال آینده قابل استفاده خواهند بود.

این اتاق‌های درختی علاوه بر اینکه فضای دلنیشن طبیعی و آب و هوای مطلوب در اختیار کارمندان قرار می‌دهد، همچنین به امکانات بسیاری از جمله وای فای و برق، ابزار رفاهی مانند صندلی‌های راکینگ، نیمکت‌های ضد آب، شومینه و کافه تریا فضای باز مجهز هستند.

ایده اتاق‌های درختی به عنوان دفترهای کاری مایکروسافت بعد از انجام نظر سنجی از کارمندان این شرکت، انتخاب شد. طی این نظرسنجی مشخص شد که بیشتر کارمندان ترجیح می‌دادند که در فضای باز کار کنند.

به نظر می‌آید این خانه‌های درختی بهترین مکان برای کار کردن باشند البته تا زمانی که باران نبارد!

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا