تکنولوژی

پیکسل‌های جدید گوگل چراغ نوتیفیکیشن دارند

ظاهرا گوگل پیکسل ایکس ال 2 که چند روز پیش معرفی شد، از یک ویژگی جذاب برخوردار است که در طول مراسم رونمایی به آن اشاره‌ای نشده است. یک چراغ ال‌ای‌دی مختص نوتیفیکیشن‌ها که درون حاشیه بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. این ویژگی توسط یکی از علاقه‌مندان به اسمارت فون‌ها در بریتانیا کشف شده که ظاهرا از همان روزهای ابتدایی موفق شده به یکی از این گوشی‌ها دسترسی داشته باشد. ظاهرا این چراغ نوتیفیکیشن در حالت پیش‌فرض غیر فعال است.

در اصل سری‌های اولیه پیکسل که پارسال معرفی شدند نیز به چراغ‌های نوتیفیکیشن ال‌ای‌دی مجهز بودند که ظاهرا گوگل برای معرفی آنها هم خیلی عجله‌ای نداشت. در حالی که چراغ نوتیفیکیشن پیکسل قبلی در پشت کاور اسپیکرهای جلویی گوشی قرار گرفته بود، اما این چراغ در پیکسل ایکس ال 2 در پشت گلس روی بدنه و در حاشیه بالای صفحه نمایش جای گرفته است. با این حال منبعی که این خبر را منتشر کرده تنها تصویری از این چراغ بر روی گوشی پیکسل ایکس ال 2 را منتشر کرده و هنوز معلوم نیست که این ویژگی بر روی پیکسل 2 هم وجود دارد یا خیر اما طبق ادعای وب‌سایت 9to5Google و کاربرانی که موفق شده‌اند این گوشی‌ها را از نزدیک مشاهده کنند، چراغ نوتیفیکیشن بر روی هر دو مئل پیکسل جدید وجود دارد و ضمنا همانند پیکسل‌های سال گذشته، این چراغ‌ها در حالت پیش‌فرض غیرفعال هستند و کاربر بایستی در بخش تنظیمات گوشی آنها را فعال کند.

پیکسل‌های جدید شرکت گوگل به لطف استفاده از صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی AMOLED، از ویژگی صفحه همیشه روشن (Always-on Display) بهره می‌برند که تا حدودی کاربران را از چراغ نوتیفیکیشن بی‌نیاز می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا