تکنولوژی

هی کورتانا! به اسکایپ خوش‌آمدی

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد از کورتانا در برنامه اسکایپ هم استفاده کند. این دستیار‌ صوتی در چت‌های خصوصی به کاربر کمک می‌کند به برنامه ها و اطلاعات دسترسی راحت‌تری داشته باشد. کورتانا در اپلیکیشن اسکایپ نسخه اندروید و آی‌اواس حضور خواهد داشت البته مایکروسافت اعلام کرده که این ویژگی به صورت تدریجی و ابتدا در کشور آمریکا قابل اجرا خواهد بود.

 

به کارگیری کورتانا در برنامه اسکایپ حدود 1 سال و نیم پیش اعلام شد اما به دلایل نامعلومی اجرایی کردن این طرح تا امروز به طول انجامیده است. احتمال می‌رود نقش کورتانا در اسکایپ مشابه دستیار صوتی اپلیکیشن فیسبوک مسنجر یا گوگل باشد. برای مثال زمانی که در حال چت با دوستتان هستید، ممکن است کورتانا ناگهان ظاهر شده و به شما پیشنهاد رفتن به یکی از نزدیک‌ترین رستوران‌های اطراف با دوستتان را بدهد. ضمنا چت خصوصی با کورتانا هم در برنامه اسکایپ امکان پذیر خواهد بود. از این طریق کاربران می توانند مستقیما با کورتانا تعامل داشته باشند.

به کارگیری این دستیار صوتی در اسکایپ می‌تواند گاهی اوقات کاربردی باشد اما در کل دستیارهای صوتی در اپلیکیشن‌های چت خیلی کاربردی و ضروری نیستند و بیشتر جنبه سرگرمی دارند چرا که پیشنهادهایی که از طرف این دستیارها ارائه می شوند در اکثر اوقات مورد پسند کاربران نیستند. با این حال، کورتانا به‌زودی به اسکایپ اضافه خواهد شد.

 زمانی که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد از کورتانا در برنامه اسکایپ استفاده کند، بیشتر شرکت‌ها معتقد بودند که آینده سرویس‌های پیام رسانی به چت بات‌ها تعلق دارد. اما حالا می‌بینیم که دستیارهای صوتی با سرعت در حال نفوذ در دستگاه‌ها، برنامه‌ها و سرویس های مختلف هستند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا