تکنولوژی

اشتراک موقعیت به‌صورت زنده در تلگرام جدید

تلگرام امروز صبح نسخه 4.4 پیام‌رسان خود را منتشر کرده است. مهمترین ویژگی که به این پیام‌رسان اضافه شده قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی به‌صورت زنده است. یعنی شما زمانی که در حال حرکت هستید می‌توانید موقعیت زنده خود را برای دوستان بفرستید تا لحظه به لحظه شما را دنبال کنند.

اشتراک موقعیت زنده در تلگرام

از ویژگی‌های دیگر این آپدیت می‌توان به قابلیت کنترل اعضای جدید در سوپرگروه‌ها اشاره کرد. در سوپرگروه‌ها حالا می‌توانید تعیین کنید افرادی که تازه اضافه می‌شوند پیام‌های گذشته را هم ببینند یا خیر.

نکته دیگر تشخیص راحت ادمین (مدیر) گروه است. برای ادمین‌ها یک بج (علامت) طراحی شده است که زمانی که ادمین در گروه پیام می‌دهد به راحتی می‌توان را از سایر اعضا تشخیص داد.

نکته مهم دیگر و خبر خوب برای کسانی که با تلگرام موسیقی گوش ‌می‌دهند این است که پخش‌کننده موسیقی (پلیر) در تلگرام به‌طور کامل از اول طراحی شده و ظاهر جذابی پیدا کرده است و همچنین کار با آن بسیار ساده‌تر شده است. فقط کافی‌ است زمان پخش یک موسیقی روی نوار بالا که نام آهنگ را نشان می‌دهد کلیک کنید.

ویژگی دیگر که احتمالا برای ما ایرانی‌ها خیلی مهم نیست اضافه شدن چند زبان جدید مانند فرانسوی، اندونزیایی، روسی و اوکرانی است.

در انتها هم موضوع ترجمه مطرح شده است. البته برای مترجمان حرفه‌ای و افراد مشتاق زبان‌های خارجی. تلگرام سعی دارد زبان‌های دیگر این پیام‌رسان توسط افراد همان کشور تنظیم شود تا با بومی‌سازی به بهترین ترجمه برسد. اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید می‌توانید از طریق translations.telegram ترجمه فارسی این پیام رسان را تغییر و یا تایید کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا