تکنولوژی

جستجو و استخدام از طریق لینکدین آسان‌تر می‌شود

پلتفرم LinkedIn، که بزرگترین شبکه اجتماعی «کاری» دنیا محسوب می‌شود، در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. این پلتفرم در سال‌های اخیر موفق به معرفی میلیون‌ها موقعیت‌ شغلی متفاوت برای کاربران خود در سراسر دنیا شده و به یکی از بهترین مقاصد کمپانی‌های مختلف جهت استخدام نیروی مورد نیازشان تبدیل شده و البته در طرف دیگر درآمد قابل توجهی را هم نصیب شرکت مایکروسافت، صاحب اصلی این شبکه اجتماعی کرده است.

حال این شرکت قصد دارد سرویس جدیدی را در پلتفرم خود ایجاد کند و اشتغال‌زایی این پلتفرم را بیش از پیش آسان‌تر و البته هدفمندتر کند. سرویس Talent Insight که قرار است به‌زودی عرضه شود، به شرکتهای مایل به استخدام نیروی جدید از طریق پلتفرم LinkedIn این اجازه را می‌دهد که تحقیق و جستجو عمیق‌تر و دقیق‌تری را برای یافتن نیروی مورد نظرشان از طریق دیتای شرکت LinkedIn انجام دهند.

سرویس Talent Insight روز گذشته در جریان مراسم Talent Connect معرفی شد که البته قرار است سال 2018 به صورت رسمی و کامل عرضه شود. ضمنا استفاده از این سرویس رایگان نخواهد بود و اینکه قیمت گذاری دقیق ابزارهای این سرویس نیز پس از عرضه اعلام خواهند شد.

این سرویس ابتدا به شرکت‌های مایل به استخدام نیروی کاری این امکان را می دهد که جستجوی خود را بر اساس پارامترهای مختلف و البته مرتبط با شغل مد نظرشان انجام دهند. برای مثال از طریق این سرویس شرکت استخدام کننده می‌تواند مدارسی که موفق‌ترین متخصصین در بخش دیتا را معرفی کرده‌اند را مشاهده کرده و یا شرکت‌هایی که بیشترین متخصصین کامپیوتر و داده را در سال‌های اخیر استخدام کرده‌اند را مشاهده کنند.

بخش Company Report این سرویس هم الگوهای استخدامی شرکت شما و یا کمپانی‌های رقیب را نمایش می‌دهد. برای مثال با استفاده از این ابزار می‌توانید مشاغل و مهارت‌های پر رونق و حتی محل زندگی کارکنان دیگرشرکت‌ها را نیز مشاهده کنید. این ابزار نه ‌تنها جهت ارائه اطلاعات بلکه به‌منظور بهبود نحوه استخدام کارمندان طراحی شده است.

شرکت LinkedIn اخیرا چند استارت‌آپ قدرتمند را خریداری کرده بود که در بین آنها استارت‌آپ Careerify و Connectifier نیز به چشم می خورند. این دو استارت‌آپ ابزارها و راه‌کارهای بسیار پیشرفته‌ای در زمینه پردازش و جستجوی دیتاهای عظیم در اختیار دارند و مطمئنا سرویس جدید LinkedIn هم با بهره‌مندی از تخصص و تکنولوژی‌های این دو شرکت طراحی و ساخته شده است. احتمالا در آینده نزدیک هم شاهد معرفی خدمات بیشتری با استفاده از توانایی‌های این دسته از استارت‌آپ‌ها توسط LinkedIn خواهیم بود.

مرتبط : چند توصیه برای داشتن پروفایل حرفه ای در لینکدین

سرویس LinkedIn سالها است که قصد دارد خود را به عنوان پلتفرمی فراتر از یک شبکه اجتماعی و مرجع اصلی و قابل اعتماد برای استخدام نیرو توسط شرکت‌های معتبر معرفی کند و به‌نظر می‌رسد اقدامات اخیر این شرکت در این زمینه باعث تحقق این اهداف خواهد شد. البته فعلا موانع مهمی در این زمینه وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به صحت اطلاعات وارد شده کاربران در این پلتفرم اشاره کرد. در حال حاضرشرکت‌ها نمی‌دانند تا چه اندازه به توانایی‌ها و تخصص‌هایی که کاربران این پلتفرم درباره خودشان مطرح می کنند، تکیه کنند. حال اگر LinkedIn می خواهد خود را به‌عنوان مرجع اصلی استخدام نیروی کاری در سراسر دنیا معرفی کند، بایستی هرچه سریع‌تر طرح تایید اطلاعات پروفایل کاربران سرویس خود را آغاز کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا