تکنولوژی

کلاهبرداری 1.2 میلیون دلاری زوج آمریکایی از آمازون

تقریبا تمامی کلاهبرداران از سیاست‌های آمازون در بخش خدمات مشتریان و دست ودلبازی این شرکت باخبر هستند. برای مثال با انجام یک مکالمه کاملا مودبانه با مسئول خدمات مشتریان آمازون و پاسخ‌دهی با تعدادی سوال به راحتی می‌توانید جنس خریداری شده را یا تعویض کرده و یا هزینه خرید آن را کلا پس بگیرید. ظاهرا کمپانی آمازون آنقدر بزرگ شده که ترجیح می‌دهد به‌جای تحقیق و پرس وجو درباره شکایات مشتری از محصول مورد نظر، یک محصول جدید را دوباره برای مشتری شاکی ارسال کند. یک زوج آمریکایی در ایالت ایندیانا هم تصمیم گرفتند از این سیاست آمازون سوء استقاده کنند. طبق اظهارات دادگستری ایالات متحده، این زوج آمریکایی تا به امروز بیش از 1.2 میلیون دلار از آمازون کلاه‌برداری کرده‌اند.

«اریک و لیا فینان» ماه می امسال به‌ جعل هویت و پول شویی متهم شدند و به‌تازگی نیز گناهکار شناخته شدند. این زوج پس از دریافت کالا (محصولات الکترونیکی) از آمازون، با خدمات مشتریان تماس گرفته و اعلام می کردند که کالای دریافت شده ضربه خورده و یا ایراد قابل توجهی دارد. خدمات مشتریان آمازون هم تصمیم می‌گرفت پول پرداخت شده آنها را دوباره به آنها بازگرداند. از آنجایی که آمازون ملزم است نماینده خود را به محل اعزام کند و دستگاه آسیب دیده را از مشتری تحویل بکیرد، این شرکت معمولا از این کار خودداری می کند چرا که معتقد است این کار هزینه و زمان زیادی می‌برد. این زوج آمریکایی نیز از این طریق صاحب صدها دستگاه اللکترونیکی از جمله دوربین‌های گوپرو، ایکس‌باکس، اسمارت‌واچ و حتی تبلت‌های سرفیس مایکروسافت شدند. آنها هربار با ساخت یک آیدی جعلی و جدید اقدام به‌خرید کالا از آمازون می‌کردند و پس از تماس و دریافت پولشان از آمازن، دستگاه را هم با قیمتی کمتر از قیمت بازار به‌فروش می‌رساندند.

گفته می‌شود «دنیل گلوماک» مسئول فروش آیتم‌های خریداری شده این زوج در بازار سیاه بوده است. او نیز پس از فروش این دستگاه‌ها، بخشی از پول حاصل از فروش دستگاه‌ها را به این زوج می‌داده است. این زوج توسط پلیس ایالت ایندیانا و سازمان پست ایالات متحده شناسایی و دستگیر شدند. حال اریک و لیا فینان محکوم به پرداخت بیش از 1.2 میلیون دلار غرامت به شرکت آمازون شده‌ و همچنین باید 20 سال از باقی‌مانده عمر خود را در زندان بگذرانند. شاید این رقم‌ها برای کمپانی آمازون که ارزش آن به‌تازگی به 500 میلیارد دلار رسیده، رقم ناچیزی باشد اما به‌هر حال میتواند زنگ خطری برای این شرکت محسوب شود تا هرچه سریع‌تر فکری به حال ضعف‌های خدمات مشتریان خود بکند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا