تکنولوژی

استفاده ب‌ام‌و از آمازون الکسا

آیا تا به حال پیش آمده که بر سر خودروی خود داده کشیده باشید و آرزو کنید که کسی واقعا صدای شما را می‌شنید؟ کمپانی ب‌ام‌و در حال برآورده کردن این آزو است! این شرکت خودروسازی آلمانی در حال توسعه و تعبیه دستیار هوشمند صوتی آمازون الکسا به روی خودروهای Mini Model و مدل 2018 ب‌ام‌و است.

ب‌ام‌و می‌گوید که افزودن دستیار هوشمند الکسا می‌تواند خودروها را تبدیل به بخش کارآمدتری در زندگی دیجیتال کاربران کند، به علاوه تمام امکاناتی که از طریق آمازون اکو عرضه می‌شود، در دسترس رانندگان خودروهای ب‌ام‌و نیز قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر رانندگان ب‌ام‌و می‌توانند در مواقع ضرورت! حتی با فریاد از دستیار هوشمند خودروی خود بخواهند که فرامین را انجام دهند.

طبق گفته شرکت ب‌ام‌و، قابلیت استفاده از دستیار الکسا از طریق سیم کارت داخلی که در تمام مدل‌های جدید تعبیه شده است، امکان پذیر می‌شود و همچنین نیازی به حضور گوشی هوشمند داخل خودرو هم نخواهد بود. با کمک دستیار الکسا، رانندگان می‌توانند آب و هوا را چک کنند، موسیقی پخش کنند و یا بدون برداشتن دست‌ها از روی فرمان، به صورت آنلاین خرید کنند.

قابلیت اجرای دستورات صورتی بدون دخالت دست، یکی از ابداعات شرکت ب‌ام‌و است که با وجود آن رانندگان برای ارتباط با خودروی و یا کار از طریق صفحه نمایش خودرو، نیازی به استفاده از دست‌های خود نخواهند داشت. حالا تنها مسئله‌ای که باعث نگرانی می‌شود، درخواست‌های بی اجازه و ناگهانی دیگر مسافران خودرو از الکساست که ممکن است در روند رانندگی اختلال ایجاد کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا