تکنولوژی

تمام ایمیل‌های عاشقانه همسرم را پاک می‌کنم

«هیتر آدکینز» سرپرست بخش امنیت کمپانی گوگل در کنفرانس روز دوشنبه گفت: « من تمام ایمیل‌های عاشقانه همسرم را از ترس اینکه مبادا کسی به آنها دسترسی داشته باشد پاک می‌کنم.» این جمله یکی از نارحت ‌کننده‌ترین و در عین حال ترسناک‌تریک اظهارات چند سال اخیر برای کاربران سرویس جی‌میل و حتی کاربران اینترنت در سراسر دنیا محسوب می‌شود. هیتر آدکینز، مدیر بخش اطلاعات و امنیت گوگل است که در 10 سال اخیر موفق شده تیم امنیتی گوگل را به بهترین شکل ممکن تشکیل دهد. او در ادامه اذعان داشت که اطلاعات شخصی هیچگاه نباید در ایمیل‌ها عنوان و یا نگهداری شوند.

البته منظور او از این ترس این نیست که امنیت ایمیل‌ها در کمپانی آلفابت و یا گوگل ضعیف است. منظور اصلی او از بیان این اظهارات این بود که هکرها تقریبا همه‌جا حضور دارند و خطر وجود آنها آنقدر جدی است که اطلاعات شخصی تمام افراد دنیا در معرض سرقت توسط این هکرها قرار دارد.

او در مصاحبه خود با وبسایت Techcrunch گفت: «در زمان حضور تان در یک شرکت، مطمئنا شما هم در یک مقطع مورد حمله هکرها قرار خواهید گرفت. حال سوال این نیست که آیا مورد حمله قرار می‌گیرید یا خیر، سوال اینجاست که آیا برای حمله هکرها آمادگی دارید؟ آیا آماده گرفتن تصمیمات سریع و مناسب هستید؟

ضمنا او در پاسخ به این سوال که آیا سرویس جی‌میل هم هک می‌شود گفت: «هکرها می‌توانند به هر وبسایت و یا سرویسی نفوذ کنند و در این میان جی‌میل هم از خطر حملات آنها در امان نخواهد بود. اما من معتقدم که تیم ما آمادگی مقابله با این حملات را دارد.»

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا