تکنولوژی

تبلت‌های هوآوی در راه بازار ایران

هوآوی حضور پررنگی در بازار گوشی‌های هوشمند در ایران دارد و چهارشنبه ۲۹ شهریور، با برگزاری مراسمی در تهران، از تبلت‌های جدید خود برای ورود به بازار ایران رونمایی کرد و همکاری خود با شرکت سازگار ارقام را به طور رسمی اعلام کرد.

هوآوی سومین برند در دنیا از لحاظ سهم بازار است. تبلت‌های این برند، در خاورمیانه، پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی هستند و در دنیا نیز در میان تمام تبلت‌ها، برند هوآوی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. در‌سال ۲۰۱۶ هم حدود ۸۱ درصد با نام برند هوآوی آشنایی داشتند. هوآوی قصد دارد از این پس، به صورت رسمی و پس از مدتی وقفه، در کنار گوشی‌های هوشمند، تبلت‌های خود را نیز به ایران وارد کند. هوآوی برای ورود به بازار ایران، تبلت‌های زیادی را در نظر گرفته است. مدیران سازگار ارقام در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌ایران گفتند تصمیم دارند همه تبلت‌های این شرکت را وارد کشور کنند.

هوآوی قصد دارد برای تمام اقشار جامعه و سلایق مختلف، تبلتی را با قیمت مناسب در بازار عرضه کند. این تبلت‌ها، از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شوند و در سایزها و مشخصات مختلف برای تمام سلایق عرضه می‌شوند. تبلت‌های سری M هوآوی،‌ که در حقیقت تبلت‌های بالارده آنها محسوب می‌شوند در سه مدل Mediapad M2 8.0، Mediapad M2 10 و MediaPad M3 8.0،‌ در بازار ایران قابل خرید خواهند بود. این تبلت‌ها، علاوه بر داشتن پردازنده کایرین اختصاصی هوآوی،‌ دارای اسپیکرهایی هستند که با همکاری برند معتبر هارمن کاردن ساخته شده است. از طرف دیگر، تبلت‌های سری T هوآوی در مدل‌های Mediapad T2 8.0 Pro، Mediapad T3 10، Mediapad T3 8.0، Mediapad T2 7.0 و Mediapad T1 7.0 قرار است وارد بازار ایران شوند. این تبلت‌ها، در حقیقت همگی ویژگی‌های منحصر بفردی دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز هر سلیقه و هر قشری باشند.

پس از دیدن تبلت‌های هوآوی در محلی که برای نمایش دادن این تبلت‌ها در نظر گرفته شده بود، جلسه پرسش و پاسخی بین اصحاب رسانه، مدیران هوآوی در ایران و مدیران سازگار ارقام برگزار شد که در این جلسه، علاوه بر‌ اعلام رسمی همکاری بین شرکت سازگار‌ ارقام و هوآوی، به سوالات خبرنگاران درباره محصولات هوآوی و نحوه همکاری‌ این دو شرکت پاسخ داده شد. به دلیل اینکه هوآوی در ایران به صورت رسمی نمایندگی و دفتر دارد و روی کالاهایشان کال‌سنتر مخصوص به خود را دارند، سازگار به عنوان توزیع کننده محصولات هوآوی،‌ مشتریان را در دفاتر خدمات پس از فروش خود پذیرا است. در ادامه این جلسه، مدیران سازگار گفتند که آنها همیشه به دنبال همکاری با برترین برندهای دنیا هستند و به دلیل اینکه هوآوی نیز یک برند مطرح در سطح دنیا است و ارزشی معادل ۶۲ میلیون دلار دارد. در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ، مسئولین هوآوی اعلام کردند که تبلت‌های این شرکت، در سه لول پایین‌رده، میان‌رده و بالارده عرضه می‌شوند که به خصوص در لول‌های میان‌رده و بالارده، محصولات بسیار خوبی وجود دارد. آنها قصد دارند پله پله کار کنند و کم کم محصولات دیگری را نیز وارد بازار کنند. در ادامه، سوالی در رابطه با قاچاق کالا صحبت‌هایی مطرح شد و مسئولین هوآوی اعلام کردند برای جلوگیری از قاچاق، باید فروش هوآوی متمرکز باشد و فروش‌های دلاری اتفاق نیفتد که این مسئله به خوبی توسط هوآوی در حال رعایت شدن است. از طرفی، به دلیل اینکه نسبت به گوشی‌های هوشمند، تبلت بازار کوچک‌تری دارد، تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد این بازار قاچاق است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا