تکنولوژی

امروز iOS 11 را دانلود کنید

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه نهایی آی‌اواس 11 آماده عرضه به کاربران اپلی در سراسر دنیا شده است. بر اساس اعلام اپل نسخه ۱۱ سیستم عامل iOS قرار است امروز ( سه شنبه) در دسترس همگان قرار گیرد.  از آنجایی که این نسخه از طریق اینترنت دانلود و سپس نصب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم چند قدم زیر را قبل از دانلود و نصب آن اجرا کنید تا همه چیز در نهایت خونسردی انجام شود.

کدام دستگاه‌ها از آی‌اواس 11 پشتیبانی می‌کنند؟

دانستن این مسئله بسیار ضروری است. برای این کار می‌توانید به جدول زیر نگاهی بیاندازید. اگر نام دستگاه شما در این لیست قرار دارد، پس بدون هیچ مشکلی می‌توانید مراحل دانلود و نصب را اجرا کنید.

از همه‌چیز بک‌آپ بگیرید

احتمال ایجاد خطا در پروسه نصب آی‌او‌اس بسیار کم است اما باز هم برای اطمینان 100 درصد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از نصب نسخه جدید حتما از فایل‌های داخل گوشیتان یک نسخه پشتیبان (بک‌آپ) تهیه کنید.

با رفتن به مسیر Setting>Apple ID>iCloud> و فعال کردن گزینه iCloud Backup می‌توانید به آسانی از تمامی فایل‌های موجود در گوشیتان یک بک‌آپ تهیه کنید.

طریقه بک‌آپ گرفتن از طریق آیتونز

بک‌آپ گیری از طریق آیتونز هم می‌تواند راه بعدی برای محافظت از اطلاعات داخل دستگاهتان باشد. برای انجام این کار قبل از هرکاری نرم‌افزار آیتونز را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده سپس دستگاهتان را به کامپیوتر متصل کنید. پس از اینکه دستگاهتان توسط آیتونز شناسایی شد، بر روی آیکون دستگاهتان در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. مشابه تصویر، در قسمت Backup گزینه This Computer را انتخاب کرده و سپس Apply را انتخاب کنید.

نحوه دانلود و نصب آی‌اواس 11

از طریق نرم‌افزار آیتونز

اگر نمی‌خواهید که آی‌اواس 11 را مستقیما از طریق دستگاهتان نصب کنید، می‌توانید این کار را از طریق نرم‌افزار آیتونز هم انجام دهید که مراحل آن هم بسیار ساه است.

از طریق دستگاه

ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش به‌روزرسانی سیستم‌عامل آی‌اواس به نسخه جدید هم از طریق خود دستگاه است که این کار را با ورود به مسیر Setting>General>Software Update می‌توانید انجام دهید.

قبل از دانلود و نصب، کابل و شارژرتان را چک کنید

چه از طریق آیتونز چه از طریق گوشی، بهتر است از قبل شارژر و کابل دستگاه را آماده انجام عملیات کنید چراکه اتصال دستگاه به آیتونز یا شارژر در حین نصب آی‌اواس ضروری است و در صورت قطع شدن و یا خاموش شدن دستگاه، احتمالا مراحل نصب دچار اشکال خواهد شد.

3-4 گیگابایت فضای خالی کنار بگذارید

اگر می‌خواهید گوشیتان را از طریق خود دستگاه آپدیت کنید، بهتر است حداقل چند گیگ فضای خالی در گوشیتان داشته باشید چراکه دانلود نسخه جدی آی‌اواس مطمئنا چند گیگ از فضای دستگاهتان را اشغال خواهد کرد. برای اطلاع از میزان فضای خالی دستگاهتان هم به مسیر Setting>General>Storage بروید.

محض اطمینان فایل آی‌اواس 10.3.3 را دنلود کنید

ممکن است شما هم خیلی از نسخه جدید آی‌اواس خوشتان نیاید و بخواهید دستگاهتان را دانگرید کرده و دوباره از همان نسخه 10 سیستم عامل آی‌اواس استفاده کنید. به‌همین منظور پیشنهاد می‌کنیم فایل آی‌اواس 10 را همین حالا دانلود کرده و نزد خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم بتوانید از آن برای دانگرید کردن سیستم عامل استفاده کنید.

برخی ویژگی‌های iOS 11

برخی از امکانات سیستم عامل جدید آی او اس عبارتند از :‌
 
·        امکان پرداخت‌های دو طرفه از طریق Apple Pay در بخش آی‌مسیج
 
·        امکان خرید اینترنتی و انتقال وجه بین بانکی
 
·        استفاده از اثر انگشت برای تایید پرداخت‌
 
·        امکان استفاده بر روی دستگاه‌های مجهز به آی‌او‌اس و همچنین اپل واچ 2
 
 
اضافه شدن گزینه Do Not Disturb به سرویس Apple Car Play
 
هنگامی که رانندگی می‌کنید هیچ پاسخ اتوماتیکی از آیفون شما به مخاطبین ارسال نمی‌شود
 
اگر قبلا مایل بودید موزیک‌هایتان را از اتاق‌ها و اسپیکرهای مختلف پخش کنید، در آی‌اواس جدید و با استفاده از ایرپلی 2 (AirPlay 2) این امکان وجود خواهد داشت. ضمنا در سرویس اپل موزیک جدید شازم (Shazam) نیز به‌کار گرفته شده است. 

آی‌اواس11 از امروز برای تمامی کاربران اپلی در سراسر دنیا عرضه خواهد شد

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا