تکنولوژی

اپل واچ LTE خارج از آمریکا کار نمی‌کند

ساعت‌های هوشمند Apple Watch سری 3، اولین محصولات پوشیدنی اپل هستند که قابلیت ارتباط Cellular را ارائه می‌دهند. همانطور که هفته گذشته در برنامه معرفی iPhone X  گفته شد، مدل‌های جدید اپل واچ مجهز به LTE این قابلیت را خواهند داشت که شماره‌ای مشابه خط اصلی تلفن کاربر داشته باشند و به کاربر این امکان را می‌دهد که از طریق ساعت خود تماس تلفنی برقرار و یا دریافت کنند، به هشدارهای برنامه های مختلف دسترسی داشته باشند، اس ام س ارسال و دستیار سیری را فعال کنند. خبر خوب برای ورزشکاران دونده صاحب ساعت‌های اپل واچ سری 3 این است که قادر خواهند بود بدون همراه داشتن گوشی آیفون خود، به 40 میلیون تِرک موسیقی دسترسی داشته باشند.

هیچ شکی نیست که نسخه‌های LTE اپل واچ، وضعیت دستگاه‌های پوشیدنی شرکت اپل را وارد فاز جدیدی از توسعه کرده است اما یک مسئله کوچک ولی مهم در رابطه با این محصول وجود دارد. طبق سخنان سخنگوی اپل منتشر شده در گزارشی توسط MacRumors، دستگاه‌های مدل LTE اپل واچ که در فروشگاه‌های آنلاین آمریکا خریداری شده باشند، تنها با 4 اپراتور تلفن همراه موجود در ایالات متحده کار خواهند کرد. به عبارت دیگر، شهروندان آمریکایی در صورت مسافرت به خارج از کشور قادر نیستند از قابلیت‌های اپل واچ LTE خود استفاده کنند.

اپل در بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد:” دستگاه‌های  Apple Watch S3 GPS + Cellular ما که از طریق فروشگاه‌های آنلاین اپل استور خریداری شده باشند، تنها با 4 اپراتور تلفن همراه در داخل آمریکا فعال خواهند شد. متاسفانه این محصول در سطح بین المللی کار نمی‌کند و با دیگر اپراتورها سازگار نخواهند بود.”

در ادامه بیانیه اپل آمده است که قابلیت رومینگ نیز خارج از محدوده پوشش دهی سرویس اپراتور کاربر، وجود نخواهد داشت.

این خبر قطعا برای بسیاری از کاربران اصلا رضایت بخش نیست و بهتر است حتما قبل از خرید به آن توجه کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا