تکنولوژی

سرمایه‌گذاری جدید مشهورترین استارت‌آپ واقعیت مجازی

طبق گزارش بلومبرگ، استارت‌آپ مخصوص  ساخت و توسعه دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با تکنولوژی واقعیت افزوده مجیک لیپ ( Magic Leap ،) تلاش دارد تا 500 میلیون دلار دیگر به سرمایه خود افزوده و مجموع ارزش خود را به 6 میلیارد دلار برساند. نکته جالب اینکه این استارت‌آپ که به عنوان یکی از مشهورترین استارت‌آپ‌های واقعیت مجازی در دنیا مطرح است و تاکنون راند‌های سرمایه‌گذاری متعددی داشته هنوز محصولی به بازار ارایه نکرده است.

در گزارش بلومبرگ آمده است که طبق گفته منابع ناشناس، یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به کشور سنگاپور تصمیم دارد که سرمایه جدیدی به مجیک لیپ تزریق کند. اگر این خبر موثق باشد نشان می‌دهد که علاقه شرکت‌های سرمایه گذری آسیایی به دست‌یابی تکنولوژی‌های غربی مرتبط با واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بازار بازی‌ها، در حال افزایش است.

مجیک لیپ همین حالا نیز سرمایه گذارانی همچون شرکت Alibaba Group Holding، کوالکام و گوگل دارد( مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای عضو هیات مدیره مجیک لیپ است). طبق گزارش‌ها، سرمایه گذاری قبلی  روی شرکت مجیک لیپ ارزشی معادل 4.5 میلیارد دلار داشت.

لورفتن تصویری از محصول مجیک لیپ 

گزارش بلومبرگ عنوان می‌کند که دور جدید جذب سرمایه شرکت مجیک لیپ هنوز پایان نگرفته و اضافه کرد که این شرکت قصد دارد اولین سری از دستگاه‌های خود را تا 6 ماه آینده عرضه کند. هدست‌های مجیک لیپ که ظاهرا بین 1500 تا 2000 دلار قیمت خواهند داشت، از محصولات مشابه دیگر در بازار مانند عینک‌های Oculus Rift فیس بوک بزرگ‌تر هستند.

مجیک لیپ سالهاست که در حال ساخت و توسعه محصولات پوشیدنی تکنولوژیک است و ظاهرا که در حال حاضر به سرمایه بیشتر برای تکمیل پروژه‌های بلندپروازانه خود احتیاج دارد. این شرکت از سال 2014 تا کنون، سرمایه زیادی برای توسعه تکنولوژی واقعیت مجازی در نظر گرفته است اما در سال 2016 با نقد های زیادی روبرو شد و ادعا شد که قادر به پایان دادن پروژه خود نیست. در هر حال مجیک لیپ برنامه عظیمی را آغاز کرده بود و با 1000 کارمند می‌بایست سخت افزار، نرم افزار و محتوای انحصاری خود را تولید می کرد که هدف سنگینی است. این شرکت ظاهرا از نوعی تکنولوژی به خصوص در محصولات خود استفاده می‌کند که قادر است تصاویر سه بعدی را بدون نقص در دنیای حقیقی ایجاد کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا