تکنولوژی

هشدار به سلبریتی‌ها در مورد تبلیغات اینستاگرامی

کمیسیون تجاری فدرال آمریکا(FTC)  با ارسال نامه‌ای به 21 نفر از سلبریتی‌ها  که پروفایل‌هایی با دنبال کنندگان بالا دارند، از آنها خواسته تا درمورد تبلیغات غیر شفاف اینستاگرامی خود را توضیح دهند.

 اینستاگرام که توسط فیس بوک خریداری شده است، شبکه‌ای اجتماعی است که محصولات و خدمات بسیاری از طریق آن تبلیغ و ارائه می‌شود که در بسیاری از مواقع مشخص نیست که آیا قرارداد تجاری دراین بین امضا شده یا خیر. سلبریتی‌ها و افراد مشهور نیز با بسیاری از شرکت‌های طراح لباس، غذا و نوشیدنی، ارائه دهنده‌های خدمات آرایشی و غیره برای تبلیغات محصولاتشان همکاری می‌کنند که وضعیت این همکاری‌ها نامشخص است.

در این نامه هشدار از افراد خواسته شده تا تاریخ سی‌ام سپتامبر به درخواست کمیسیون جوابگو باشند و توضیح دهند که نوع ارتباطشان با شرکت‌هایی که تبلیغاتشان را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذراند را مشخص کنند. این نامه در تاریخ ششم سپتامبر ارسال شده است.

تعدادی از افرادی که این نامه را دریافت کرده‌اند عبارت‌اند از Nicole “Snooki” Polizzi ستاره برنامه Reality،  Sofia Vergara بازیگر سریال Modern Family، Amber Rose مدل لباس و Scott Disick . در حال حاضر هیچ سخنگویی از سلبریتی‌هایی که این نامه را دریافت کرده‌اند، در این باره نظری منتشر نکرده‌اند.

این سبک از نامه‌های آگاه سازی که توسط  FTC ارسال می‌شوند، تحت عنون نامه‌های هشداری شناخته شده‌اند و و در صورت عدم پاسخگویی، فرد مورد نظر ممکن است مورد جریمه قرار گیرد.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا