تکنولوژی

آیفون 10 معرفی شد

10 سال پیش بود که استیو جابز روی صحنه آمد و اولین آیفون را به‌ دنیا معرفی کرد. اولین اسمارت‌فون مجهز به اینترنت با قابلیت صفحه نمایشی کاملا لمسی که تجربه متفاوتی را به کاربران دنیا ارائه می‌کرد. از آن به بعد بود که جوامع و صنایع مختلف تلاش خود برای ساخت و تولید محصولات و نرم‌افزارهای منطبق با گوشی‌های لمسی را آغاز کردند.

ساعاتی پیش اپل از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رونمایی کرد و طبق آنچه که قول داده شده بود، تیم کوک یک محصول ویژه را نیز معرفی کرد.

چند ساعت قبل تیم کوک آیفون ایکس یا همان آیفون 10 را به حضار و جهانیان معرفی کرد. در این گزارش کوتاه نگاهی مختصر به این تازه وارد کمپانی اپل و خانواده آیفون خواهیم داشت.

 

طراحی

به‌لطف طراحی جدید، آیفون 10 در مقابل آب و گرد و غبار کاملا مقاوم است. بدنه این آیفون از استیل فوق ‌العاده با کیفیت ساخته شده و در دو رنگ خاکستری (Space Grey) و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

 

نمایشگر

همانند دیگر شرکت‌های تولید کننده اسمارت‌فون، اپل هم در آیفون 10حاشیه‌ اطراف صفحه نمایش را از بین برده است. البته با این تفاوت که قسمت جلویی این گوشی 5.5 اینچی تماما به صفحه نمایش اختصاص داده شده است. اپل برای صفحه‌ نمایش آیفون 10 از پنل‌های اولد استفاده کرده است و آن را نمایشگر «سوپر رتینا» نامیده است. این تکنولوژی در کنار پنل اولد رنگ‌های زنده و دقیق‌تر و تصاویر یکدست ‌تری را به کاربران نمایش خواهند داد. رزولوشن نمایشگر آیفون 10 هم 2064×1125 با تراکم پیکسلی 455 PPI است و البته از حالت HDR هم به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه خواهد داد.

 

خداحافظ دکمه هوم!

آیفون 10 در اصل اولین آیفونی است که دکمه هوم بر روی آن قرار ندارد چراکه صفحه نمایش آیفون 10 کل فضای جلویی گوشی را فرا گرفته و جایی برای دکمه هوم باقی نگذاشته است. ضمنا روشن کردن صفحه نمایش گوشی با بلند کردن گوشی از روی سطح یا با انگشت زدن بر روی هر قسمت از صفحه نمایش (در حالت خاموش) امکان‌پذیر خواهد بود.

از آنجایی که دکمه هوم در آیفون نقش مهمی را ایفا می کرد و اینکه در مدل‌های اخیر این دکمه به حسگر اثر انگشت هم مجهز بود، اپل در آیفون 10 سیستم تشخیص چهره هوشمند را جایگزین آن کرده است. کاربران از این به بعد با نگاه کردن به صفحه نمایش، آیفون خود را آنلاک خواهند کرد. اپل این تکنولوژی را FaceID نامیده است.

این یعنی سنسور به‌کاررفته در آیفون 10 چهره شما را از زوایای مختلف تشخیص می‌دهد و پس از تایید چهره شما به سرعت گوشی را آنلاک خواهد کرد. ضمنا این سنسور فوق‌العاده هوشمند است و با بهره‌گیری از تکنولوژی تشخیص عمق تصاویر به‌راحتی فرق بین چهره واقعی و تصویر همان چهره را تشخیص می‌دهد.

آیفون 10 در دو مدل با حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایت عرضه خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا