تکنولوژی

کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌تر از پلی استیشن 4

کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی «نینتندو سوییچ» که در سراسر دنیا به‌فروش می‌رسد، در حال شکستن رکوردهای جهانی فروش کنسول است. طبق آمار و آنالیزهای وبسایت Jefferies، نینتندو سوییچ در 26 هفته اول عرضه موفق شده 130 درصد بیشتر از آمار فروش پلی استیشن 4 در مدت زمان مشابه را به‌ثبت برساند.

در هفته اول فروش نینتندو سوییچ، بیش از 329 هزار نسخه از این دستگاه به‌فروش رسید که حدود 20 هزار دستگاه بیشتر از آمار فروش پلی‌استیشن 4 در هفته اول عرضه آن بوده است. تحلیلگران معتقدند نینتندو سوییچ در مقایسه با پی‌اس‌4 شروع قدرتمندتری داشته است.

نکته جالب اینکه تقاضا برای نینتندو سوییچ بعد از 26 هفته نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش همراه بوده است. در حقیقت آمار فروش نینتندو سویچ در ژاپن از زمان عرضه تا به‌امروز در حال طی کردن یک سیر صعودی است. آمار فروش نینتندو در حال حاضر بین 10 تا 14 برابر فروش پی‌اس‌4 شرکت سونی است.

حال با وجود این حجم از تقاضا، سرعت تولید و عرضه کمپانی نینتندو همچنان پایین است. نینتندو در حال حاضر 4.6 میلیون دستگاه از کنسول جدید خود را به‌فروش رسانده و انتظار می‌رود تا پایان سال بیش از 10 میلیون نسخه به‌فروش برساند. سونی تخمین می‌زند که تا پایان سال بیش از 18 میلیون نسخه از پلی‌استیشن‌4 را به‌فروش برساند. ارزش سهام شرکت نینتندو از ابتدای امسال تا کنون با افزایش 47.06 درصدی همراه بوده است.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا