تکنولوژی

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای رفع فیلتر توییتر

یک نماینده مجلس معتقد است توییتر نیز باید روندی را که شبکه تلگرام در ایران طی کرده و با قوانین جمهوری اسلامی تطبیق داده شده است را طی کند تا فضای رفع فیلتر آن مهیا شود. 

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با … درباره امکان فراهم کردن فضای استفاده رسمی از شبکه پیام رسان توییتر می گوید:« درست است که این شبکه امکان‌هایی بیشتری از دیگر شبکه‌های اجتماعی و رقبای خود دارد و تاثیر گذاری آن هم باعث شده تا برخی از مسئولین و طیف‌های مختلف مردم از این شبکه استفاده می کنند اما این مسئله به تنهایی نمی تواند مجوز رفع فیلتر برای این شبکه اجتماعی باشد.»

به گفته او در حال حاضر دو بخش از افراد از این شبکه استفاده می کنند:« یک بخش به لحاظ شرایطشان دسترسی‌ها و مجوزهای لازم را برای استفاده از این فضا دارند و بخش دیگر به صورت غیررسمی از این فضا استفاده می  کنند. »

سبحانی فر تاکید می کند که اگر امکان رفع فیلتر این شبکه در کشور ما وجود داشته باشد منوط به این مسئله است که توییتر پروتکل‌های ایران را رعایت کند و اگر مدیران این شبکه حاضر به پذیرفتن این شرط نباشند طبیعا کار را برای رفع فیلتر آن هم سخت می شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد:« ایران نیز از نظر قوانین و مقررات دارای یک سری پروتکل است که رعایت آنها الزامی است. تاکنون اطلاعی در این زمینه ندارم که مسئولین برنامه مذاکره با مدیران این شبکه را دنبال می کنند یا خیر اما به نظر می رسد با شرایطی که در حال حاضر توییتر دارد برای دسترسی آزادانه افراد به این شبکه مدیران آن باید شرایط ایران را بپذیرند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا