تکنولوژی

کوچکترین دوربین بدون آینه کانن

برای علاقه‌مندان به عکاسی که مایلند این کار را با وسیله‌ای فراتر از اسمارت‌فون انجام دهند اما از طرفی نمی‌خواهند خیلی با دوربین‌های حرفه و دکمه‌های گیج کننده درگیر شوند، دوربین مدل EOS M100 شرکت کانن بهترین گزینه برای این دسته از افراد عاشق عکاسی محسوب می شود. این دوربین که همین امروز معرفی شد، از تکنولوژی لنز بدون آینه بهره می‌برد که در کوچکترین بدنه سری M تولید شده توسط شرکت کانن جای گرفته است.

سنسور 24.2 مگاپیکسلی با تکنولوژی APS-C CMOS که در این دوربین به‌کار رفته است، تجربه بهتری را نسبت به‌ عکسبرداری با اسمارت‌فون‌های امروزی به کاربران ارائه می‌دهد و طراحی جدید سیستم لمسی نمایشگر دوربین هم مطمئنا با سلایق کاربران اسمارت‌فون‌ها کاملا مطابقت داشته و آنها را راضی نگه می‌دارد. طبق گفته های شرکت، با استفاده از سیستم تاچ جدید این دوربین، تغییر حالت عکسبرداری، انتخاب تنظیمات متفاوت و حتی تنظیم فوکوس آسان‌تر از گذشته خواهد بود. ضمنا نمایشگر این دوربین با قابلیت چرخش 180 درجه، عکسبرداری از زوایای مشکل و حتی سلفی را برای کاربران ممکن می‌کند.

سنسور APS-C به‌کار رفته در این دوربین با همراهی پردازنده مدل Digic 7 امکان عکسبرداری با سرعت 4 فریم در ثانیه و 6.1 فریم بر ثانیه در حالت فوکوس را به کاربر می‌دهد. با اینکه M100 فیلمبرداری با کیفیت 4K را ارائه نمی‌دهد، اما همچنان فیلمبرداری با کیفیت 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه ممکن خواهد بود. البته با توجه به قیمت پایین دوربین، پشتیبانی از فیلمبرداری با کیفیت 4K هم انتظار نمی‌رفت.

همانطور که شرکت کانن در اظهارات خود درباره این دوربین گفته بود، M100 به حالت‌ها و امکانات عکسبرداری متعددی برای علاقه‌مندان مبتدی به عکسبرداری مجهز شده است. منویی که با نام Creativ Assist در این دوربین تعبیه شده، به کاربران امکان انجام وظایف مختلف از جمله مات کردن پیش‌زمینه عکسها و یا روشن سازی تصاویر را می‌دهد. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند چنین عملیات‌هایی را بدون یادگیری اصطلاحات و فنون حرفه‌ای ویرایش عکس انجام دهند. کانن می‌گوید که این ویژگی به‌منظور کمک به مبتدی‌ها در جهت یادگیری و افزایش توانایی‌های عکاسی آنان طراحی شده است. ضمنا این دوربین به حالت‌های مختلف عکسبرداری از جمله فیلترهای جذاب و پرتره‌های شخصی مجهز شده است.

در بخش اتصالات هم، M100 از طریق بلوتوث می‌تواند به اسمارت‌فون کاربر متصل شده و ثبت مختصات دقیق محل عکسبرداری و انتقال بی‌سیم تصاویر را از طریق اسمارت‌فون انجام دهد. برای انجام دیگر وظایف از جمله کنترل‌های از راه دور و انتقال فایل خام تصاویر و ویدیوها هنوز هم به اتصال قوی وای‌فای نیاز است.

دوربین زیبای EOS M100 از اوایل اکتبر امسال و با توجه به مشخصات فنی و قدرت لنزها با قیمتی بین 600 تا 950 دلار به‌فروش خواهد رسید. ضمنا مدل بدون لنز این دوربین هم به‌فروش نمی‌رسد چرا که این دوربین در اصل برای مبتدیان طراحی شده و این افراد عموما لنز جداگانه‌ای در اختیار نخواهند داشت که بخواهند با بدنه‌ی این دوربین استفاده کنند. بدنه این دوربین هم به رنگ‌های مشکی و سفید تولید خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا