تکنولوژی

خسروشاهی با 200 میلیون دلار پاداش به اوبر می‌رود

مدیرعامل جدید شرکت اوبر، دارا خسروشاهی احتمالا با سهامی قریب به 200 میلیون دلار از کمپانی اکسپدیا Expedia)) به این شرکت خواهد آمد.

طبق آمار و ارقام به‌دست آمده توسط خبرگزاری بلومبرگ، دارا خسروشاهی که به‌مدت 12 سال هدایت کمپانی Expedia را برعهده داشت، در این شرکت حدود 184.4 میلیون دلار سهام در ازای انجام کار (Unvested Stock) دریافت کرده است. عموما هنگامی که یک مدیر یا کارمند شرکت خود را قبل از پایان دوره مدیریتی خود ترک می‌کند، نمی‌تواند «سهام در ازای انجام کار» خود را از این شرکت دریافت کند، بنابراین شرکتی که قصد دارد او را به‌خدمت بگیرد، می‌بایست مبلغ معادل این سهام را برای به‌خدمت گرفتن او پرداخت کند.

حال با توجه به‌این مسئله، ظاهرا شرکت اوبر هم برای خسروشاهی پاداش هایی از جمله دستمزد سالانه و سهام پاداش که در طول سال‌ها افزایش پیدا می‌کند، درنظر گرفته است تا از این طریق بتواند او را در مقام مدیریت اوبر برای چند سال آینده حفظ کند. حال اوبر علاوه بر جبران 184 میلیون دلار سهام از دست رفته خسروشاهی در اکسپدیا، بایستی دستمزد و سهام سالیانه خاصی را نیز به‌ او پرداخت کند که احتمالا خسروشاهی را به یک مدیر 200 میلیون دلاری تبدیل خواهد کرد.

از آنجایی که اوبر یک شرکت خصوصی است، ملزم به پرداخت معادل مبلغ «سهام در ازای کار» خسروشاهی در شرکت اکسپدیا نیست اما با توجه به سوابق اوبر در استخدام و پرداخت پاداش به افراد و مدیران رده ‌بالا، می‌توان حدس زد که نه‌تنها این مبلغ به‌او پرداخت می‌شود، بلکه دستمزد و پاداش‌ بالایی برای این مدیر درنظر گرفته شده است. سال گذشته اوبر 5.31 میلیون سهم در ازای انجام کار به‌مبلغ 250 میلیون دلار را برای استخدام آنتونی لواندوفسکی، مهندس شرکت آلفابت که در زمینه خودروهای بدون راننده تخصص داشت، پیشنهاد داده بود که کمپانی آلفابت از همین رقم برای طرح شکایت علیه اوبر استفاده کرد.

کمپانی اپل برای استخدام آنجلا آرنتز در خط تولید باتری آیفون‌ها سهامی معادل 73.4 میلیون دلار را به او اهدا کرد که 37 میلیون دلار آن به‌‌خاطر ترک شرکت Burberry به‌او پرداخت شده بود. کمپانی آلفابت هم پس از ارتقا‌ء ساندار پیچای به‌عنوان مدیر بخش موتور جستجوی گوگل و به‌عهده گرفتن بخشی از وظایف «لری پیج» 199 میلیون دلار سهام در ازای کار را به او اهدا کرد.

سهام شرکت اکسپدیا پس از خروج خسروشاهی حدود 5.4 درصد کاهش پیدا کرده که بیشترین کاهش ارزش سهام در یک سال اخیر محسوب می شود. این کاهش سهام ارزش سهام کلی این شرکت را حدود 1 میلیارد دلار کاهش داده است!

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا