تکنولوژی

چهار برتری نوت 8 به اس8

گلکسی نوت 8 علاوه بر داشتن نمایشگر بزرگتر و ظاهر جذاب‌تر، چند ویژگی دیگر نیز دارد که باعث برتری آن نسبت به گلکسی اس 8 و اس8 پلاس می‌شود.

 

نوشتن بر روی صفحه

مشخصه‌ی فبلت‌های سامسونگ از روز اول داشتن صفحه نمایش بزرگ و قلم S-Pen بوده است. حال قلم نوت 8 ضدآب و حساس‌تر طراحی شده و البته نوک آن نیز برای نوشتن و طراحی آسان بسیار باریک‌تر طراحی شده است.

سامسونگ ویژگی‌ها و توانایی‌های قلم نوت را به شکل قابل توجهی ارتقاء داده که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به استفاده از قلم در حالت صفحه خاموش و ترجمه کلمات از طریق قلم اشاره کرد. این دو ویژگی برخلاف گذشته در بسیاری از برنامه‌ها قابل استفاده هستند.

 

قابلیت‌های دوربین

کاملا واضح است برای داشتن دوربین قدرتمندتر از اس8، بایستی به‌روزرسانی‌های سخت افزاری خاصی انجام شود.

با به کارگیری لنز دوم در پشت نوت8، کاربران می‌توانند تصاویری ثبت کنند که اطلاعات بیشتری از عمق تصاویر را برایشان ضبط خواهد کرد. به بیان دیگر این ویژگی باعث می‌شود سوژه مورد نظر شما در تصویر کاملا واضح و منظره پشت سر او به شکل تقریبا مات نمایش داده شود (مانند تصاویر ثبت شده با دوربین‌های حرفه‌ای). همچنین با استفاده از ویژگی فوکوس زنده (Live Focus)  نوت 8 می‌توانید شدت مات بودن پیش‌زمینه سوژه عکس را قبل و حتی بعد از عکسبرداری نیز کم و زیاد کنید.

ضمنان با استفاده از دوربین‌های پشتی نوت8 می‌توانید تصاویر را از نمای بسته ثبت خارج (Zoom Out) کرده و نمایی کلی و بازتری از منظره ثبت شده را تماشا کنید.

 

پیام‌های زنده (Live Messages)

این ویژگی هم همانند ویژگی “دیجیتال تاچ” شرکت اپل امکان نوشتن و یا رسم پیام‌ها و ارسال آن به شکل انیمیشنی را می‌دهد. با استفاده از قلم نوت می‌توانید بر روی یک عکس به‌راحتی متن بنویسید و نوت 8 تمامی حرکات قلم را در حین نوشتن ضبط کرده و در پایان به شکل متحرک برای شخص مورد نظر ارسال خواهد کرد. ضمنا این تصاویر متحرک با پسوند GIF ارسال خواهند شد و به‌راحتی قابل اجرا خواهند بود.

App Pair

برنامه‌های چند پنجره‌ای (Multi Window) به‌تازگی به گوشی‌های سامسونگ نیامده‌‌اند و در اصل این شرکت کره‌ای حتی قبل از گوگل قابلیت تصویر در تصویر را به دستگاه‌های خود آورد. حال با استفاده از نوت 8 استفاده از این ویژگی خیلی آسان‌تر از گذشته شده است.

با استفاده از ویژگی App Pairs نوت8 می‌توانید به راحتی دو برنامه مورد نظرتان را برای نمایش در حالت تصویر در تصویر انتخاب کنید. البته برنامه مورد نظر نیز بایستی از حالت تصویر در تصویر (Multi Window) پشتیبانی کند.

انتقال تجربیات به گلکسی اس8

برخی از این ویژگی‌ها که در این مطلب به آن اشاره شد، بیشتر جنبه نرم‌افزاری دارند و انتظار می‌رود که از آنها در آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید اس8 و اس8 پلاس هم استفاده شود. یکی از مدیران سامسونگ نیز در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که برخی از این ویژگی‌های نرم افزاری به زودی به اس8 و اس8 پلاس اضافه خواهند شد. البته او در مصاحبه خود به ویژگی خاصی اشاره نداشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا