تکنولوژی

جف ایملت، مدیرعامل جدید اوبر؟

آیا گره کور انتخاب مدیر عامل جدید شرکت اوبر در حال باز شدن است؟

طبق گزارش Kara Swisher ، یکی از منابع نزدیک به اوبر، اولین گزینه برای سِمت مدیرعاملی این شرکت، Jeff Immelt مدیر عامل اسبق General Electric  است و قرار است انتخاب وی به زودی در جلسه هیات مدیره اوبر به رای گیری گذاشته شود.

از تراویس کلانیک، مدیر عامل سابق و موسس اوبر، در ماه ژوئن درخواست شد پیرو چالش های به وجود آمده برای این شرکت تا از سمت خود استعفا دهد که شکایت Waymo و اتهامات سواسفاده جنسیتی کارکنان اوبر یکی از اصلی ترین دلایل برای این درخواست بود.

کلانیک اما هنوز یک عضو هیات مدیره اوبر است و طبق قانون  هنوز قدرت انتخاب دو جایگاه در هیات مدیره را در دست دارد که به همین دلیل شرکت Benchmark  اخیرا شکایت نامه‌ای را علیه وی مطرح کرد. بنچمارک از کلانیک می‌خواست تا از عضویت در هیات مدیره اوبر کناره گیری کند اما کلانیک با همکاری سرمایه دار سرشناس، شروین پیشه ور کمپینی راه اندازی کرد و مدعی شد که بنچمارک با سواستفاده از کلانیک تلاش کرده تا وی را از اوبر دور کند.

سرمایه داران اوبر هنوز  نظر قطعی درباره روی کار آمدن Immelt ندارند. یکی از سرمایه داران به صورت ناشناس ادعا کرده است که ایملت قدرت برگرداندن اوبر به مسیر پیشرفت را دارد درحالیکه سرمایه دار دیگر معتقد است ایملت فاقد تجربه کافی برای مدیریت این شرکت است.

ایملت تنها یکی از کاندیداهای مدنظر برای این سِمت است و با جار و جنجال فراوان حاکم بر هیات مدیره اوبر، تصمیم گیری قطعی قطعا زمان بر خواهد بود.

Swisher  عنوان می‌کند که رای گیری برای انتخاب ایملت تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

مرتبط : 

شروین پیشه‌ور واخراج سهامداران ناراضی اوبر

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا