تکنولوژی

رشد سرویس‌های ابری شرکت علی بابا

نتایج آماری سه ماهه دوم سال 2017 Alibaba اخیرا منتشر شده و نشان میدهد که این شرکت رشدی فراتر از حد انتظار را تجربه می‌کند که بیشتر به دلیل توسعه بخش تجارت ابری این شرکت است.

تعداد مشتریان اصلی قسمت ذحیره سازی و پردازش ابری علی بابا، نسبت به سال قبل 2 برابر شده است و در طی سه ماه دوم امسال از مرز 1 میلیون نفر عبور کرده است. این در حالی است که در سه ماهه دوم سال 2016، این رقم 557 هزار نفر بوده است. نتایج آماری منتشر شده نشان می‌دهد که بخش تجاری علی بابا رشد بالایی را تجربه می‌کند که در بین آنها، قسمت پردازش ابری سرآمد دیگر قسمت‌هاست.

·       فضای ابری یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای وبسایت علی بابا محسوب می‌شود و رشد فزاینده این بخش باعث شده است تا ارزش سهام و درآمد کلی شرکت افزایش داشته باشد. درآمد کلی علی بابا با افزایش 56 درصدی، به 50 میلیارد یوآن( 7 میلیارد دلار) رسیده است.

·        درآمد حاصل از قسمت ابری شرکت با سرعت زیادی رو به افزایش است. این بخش افزایش 96 درصدی را تجربه کرده و حالا ارزشی معادل 2.4 میلیارد یوآن(359 میلیون دلار) دارد.

·       درآمد متوسط حاصل از افزایش تعداد کاربران این وبسایت نیز افزایش داشته است. هر کدام از کاربران اصلی علی بابا در سه ماهه دوم سال 2017، درآمدی حدود 2.405 یوآن(355 دلار) برای این وبسایت به ارمغان داشته‌اند.

رشد بخش ابری شرکت – هم در قسمت افزایش تعداد مشتریان و هم در قسمت درآمد- به دلیل رشد دوبرابری ارزش این شرکت در جایگاه جهانی است. رشد این شرکت به خصوص در بازار آسیا-اقیانوسیه از افزایش چشم گیری برخوردار بوده است. علی بابا به تازگی دو مرکز جدید در هند و اندونزی افتتاح کرده و همچنین ظرفیت استفاده از سرویس‌های دیتابیس و شبکه تولید محتوای خود را نیز ارتقا داده است.

سرویس‌های پردازش اینترنت محور مانندComputing  Cloud طی سال‌های اخیر تجربه‌های موفقی در دنیا کسب کرده‌اند و در بخش‌های متنوعی مانند سریس دهی به مشتریان، ارائه برنامه‌های کاربردی وی محور مانند Google Docs، مدیریت دیتا بیس‌های تجاری و غیره به سرعت درحال رشد هستند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا