تکنولوژی

مهندس اخراجی گوگل همچنان انتقاد می‌کند

مهندس اسبق گوگل که اخیرا به‌دلیل انتقاد از سیاست‌های شرکت گوگل در زمینه استفاده از کارمندان زن اخراج شده بود، هنوز هم به انتقادات خود پایان نداده و فضای کاری شرکت گوگل را “فرقه‌ای” تلقی کرده است.

طبق گزارشی که روز شنبه در مجله وال استریت منتشر شد، جیمز دیمور که به‌دلیل انتشار بیانیه جنجالی 10 صفحه‌ای از گوگل اخراج شده بود، گفت: “برای خیلی از کارمندان گوگل و حتی من، کار کردن در گوگل یک هویت بزرگ بود و به‌همین دلیل گوگل برایمان تبدیل به یک فرقه شده که رهبران به‌خصوص خود را دارد و همه آنها تلاش می‌کنند شعار مقدس “شیطان نباشیم” را به هر شکلی اعلام کنند.”

او معتقد است این اعتقادات فضایی را به‌وجود آورده بود که تنها یک سری عقاید به‌خصوص قابل بازگویی بودند و این مسئله سیاست‌های قبلی گوگل در ایجاد فضای آزاد، سالم و صادقانه در شرکت را زیر سوال می‌برد.

پیچای مدیرعامل شرکت گوگل مراسم روز جمعه خود با کارکنان شرکت را برای از بین بردن تنش‌های به‌وجود آمده کنسل کرد و خطاب به زنان و دختران بخش نوآوری شرکت گفت: “همه‌ی شما حق کار کردن در این شرکت را دارید. اجازه ندهید کسی به‌شما چیزی به‌غیر از این جمله را دیکته کند. شما به‌اینجا تعلق دارید و ما هم به‌شما نیاز داریم.” با این حال جلسه روز پنجشنبه شرکت گوگل باز هم کنسل شد چراکه بسیاری از کارمندان ترس داشتند در صورتی که در این مراسم سخنرانی کرده و یا سوالاتشان را مطرح کنند، در ادامه مورد اذیت و آزار “آنلاین” قرار بگیرند.

با این حال پیچای با تاکید بر اهمیت جایگاه مهندسین گوگل اعلام کرد که آنها افرادی هستند که محصولات مختلف را برای مردم جهان طراحی و تولید می‌کنند. او در ادامه‌ صحبت‌های خود گفت: ” به‌نظرم شرکت به کسانی نیاز دارد که بتوانند دنیا را به‌شکل جامع‌تری نشان دهند. بنابراین استخدام زنان و دختران در جهت کدنویسی، نوآوری، خلق محصولات و ایفای نقش در صنعت تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است.”

ضمنا پیچای قبلا اعلام کرده بود که این بیانیه 3300 کلمه‌ای خطوط قرمز کمپانی گوگل را زیر پا گذاشته و موجب انتشار شایعات جنسیتی مختلفی در شرکت گوگل شده است. او در ایمیلی که برای تمامی کارمندان گوگل ارسال کرده بود نوشت: “هدف ما در گوگل خلق محصولات بی‌نظیری است که در زندگی کاربران تغییرات مثبتی ایجاد کند. بی‌ارزش و بی استفاده خواندن برخی از کارمندان به دلیل تفاوت‌های جنسی، به‌هیچ وجه قابل تحمل نیست. در حال حاضر موارد مهم‌تری برای بحث وجود دارد که از جمله این بحث‌ها می‌توان به ایجاد فضای همگانی‌تر برای افراد مختلف اشاره کرد.”

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا