تکنولوژی

سرمایه‌گذار اوبر دلیل شکایت از بنیانگذار شرکت را توضیح داد

شرکت سرمایه گذاری Benchmark   یکی از سهامداران اوبر دلیل شکایت خود از مدیرعامل اسبق اوبر، تراویس کلانیک را طی یک نامه سرگشاده، به کارمندان اوبر توضیح داد. 

شکایت این شرکت از مدیرعامل سابق اوبر باعث اختلاف های قابل توجهی در مدیریت این شرکت شده به طوری که اخیرا گروهی از سرمایه‌گذاران اوبر به پرچمداری شروین پیشه وار خواستار اخراج بنچمارک از جمع سرمایه‌گذاران اوبر شده‌اند.

بنچمارک در نامه خود ادعا می‌کند که کلانیک بعد از برکناری از سِمت خود، به صورت عمدی انتخاب مدیرعامل جدید برای شرکت اوبر را به تاخیر می‌انداخت و قصد داشت این جایگاه را برای بازگشت دوباره خود به شرکت، خالی نگه دارد. این شکایت قضایی مرتبط با سه جایگاه شغلی شرکت اوبر است که کلانیک در اختیار خود داشت. بنچمارک ادعا می‌کند که کلانیک بعد از استعفا در ماه ژوئن، قبول کرد که کنترل سِمتهای تحت کنترل خود را واگذار کند تا هیات مدیره بتواند رئیس جدیدی برای بخش‌های مورد نظر انتخاب کند. اما طبق ادعای بنچمارک، ظاهرا کلانیک از امضای اسناد اداری مرتبط طفره می‌رود و بدون توجه به درخواست سهام داران بنچمارک، از واگذاری سِمت‌های مورد اشاره، سر باز می‌زند. بنچمارک حدود یک ماه به کلانیک فرصت داد تا وضعیت اسناد اداری را مشخص کند و در غیر این صورت، از وی شکایت خواهد کرد.

بنچمارک یکی از سرمایه گذاران بزرگ شرکت اوبر است و به ندرت سهام دار یک شرکت، از موسس و یا اعضای هیات مدیره شرکتی که مبلغ زیادی در آن سرمایه گذاری کرده است، شکایت می‌کند. اوبر در حال حاضر 13 درصد از کل سهم اوبر و 20 درصد حق رای این شرکت را در اختیار دارد.

کلانیک نیز بعد باز شکایت قضایی شرکت بنچمارک بیاینیه‌ای منتشر کرده و عنوان کرده است که عملکرد “خصمانه” مسئولان این شرکت، شوک بزرگی برای وی بوده است:” مانند دیگر سهام داران اوبر، من هم از عکس العمل و رفتار خصمانه بنچمارک نا امید و شوک زده شدم. از سال 2009 که اوبر را بنا نهادم، تمام اشتیاق من، توسعه و رشد این شرکت بوده است. مدتها با همراهی همکارانم در اوبر به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای پر کردن سِمت خالی “مدیرعامل” این شرکت می‌گشتیم. کسی که بتواند اوبر را رشد دهد و هدفی جز موفقیت این شرکت نداشته باشد.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا