تکنولوژی

مقایسه آیفون 8 و 7 اس پلاس با 7 پلاس!

از آنجایی که قرار است آیفون 8 با صفحه‌نمایش اولد و طراحی و کارایی بسیار متفاوتی نسبت به گذشته معرفی شود، متاسفانه دو مدل دیگر یعنی آیفون 7اس و آیفون 7اس پلاس با صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچ خیلی مورد توجه قرار نگرفته‌اند. گفته می‌شود این 2 مدل هم در بخش طراحی و کارایی نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

در ویدیوی جدید که از کانال Dummy در یوتیوب منتشر شده، “دنی وینگت” بر روی طرح مفهومی آیفون 7اس پلاس تمرکز کرده و آن را با آیفون 8 و آیفون 7 پلاس مقایسه کرده است.

در قسمت پشتی آیفون 7اس پلاس از همان روکش شیشه‌ای که در مدل‌های آزمایشی آیفون 8 دیده‌ایم استفاده شده است. ضمنا رنگ‌هایی که برای آیفون 8 در این ویدیو استفاده شده مطابق اخبار و شایعات منتشر شده از وبسایت KGI Securities است که ادعا کرده اپل آیفون‌های امسال را تنها در 3 رنگ نقره‌ای، طلایی و مشکی تولید خواهد کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید قسمت جلو و پشت آیفون7اس پلاس توسط  یک فریم فلزی براق به‌یکدیگر متصل شده‌اند.

گفته می‌شود تمامی مدل‌های آیفون امسال با این پوشش شیشه‌ای در قسمت پشتی همراه خواهند بود تا از طریق آن شارژ بی‌سیم (Wireless Charging) همانند بسیاری از اسمازت‌فون‌های اندرویدی امروزی امکان‌پذیر شود. به‌جز بدنه شیشه‌ای، آیفون 7اس در بخش لنز دوربین پشتی، پورت‌های اتصال، دکمه‌ها، حاشیه اطراف صفحه‌نمایش، دکمه هوم و حتی کارایی حسگر اثرانگشت شباهت بسیار زیادی به آیفون 7 دارد. با اینکه گفته می‌شود آیفون 8 فاقد دکمه هوم است و به‌جای آن از تکنولوژی تشخیص چهره در آن استفاده شده است اما مدل‌های 7اس و 7اس پلاس همچنان از دکمه هوم و حسگر اثر انگشت استاندارد همیشگی بهره می‌برند.

ضمنا آیفون 7اس پلاس از لحاظ سایز نیز مشابه 7پلاس طراحی شده اما در مقایسه با آیفون 8 خیلی بزرگتر به‌نظر می‌رسد. صفحه نمایش آیفون 8 تقریبا هم‌اندازه‌ی آیفون 7پلاس است اما از آنجایی که حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به‌طور کامل حذف شده، سایز کلی آیفون 8 تقریبا مشابه آیفون 7 خواهد بود.

تمامی آیفون‌هایی که در این ویدیو مشاهده می‌کنید برپایه مشخصات و شایعات منتشر شده در چند ماه اخیر طراحی شده‌اند و احتمالا ظاهر نهایی آیفون 8 و 7اس که اواخر تابستان معرفی می‌شوند نیز تقریبا مشابه همین طرح‌های مشاهده شده در این ویدیو خواهند بود. شاید این طرح‌ها دقیقا مشابه طرح نهایی آیفون نباشند اما طراحان  و تهیه‌کنندگان این برنامه معمولا هزینه زیادی صرف ساخت این مدل‌ها می کنند بنابراین همواره سعی می‌کنند طرح‌هایشان را تاحد ممکن مشابه طرح نهایی آیفون بسازند.

باتوجه به شایعات و تصاویر لورفته در چند وقت اخیر می‌توان گفت که مدل‌های مشاهده شده در این ویدیو به آیفون‌هایی که قرار است سپتامبر امسال معرفی شوند، شباهت بسیار زیادی خواهند داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا