تکنولوژی

نوآوردروز آواتک برگزار شد

دوره پنجم شتابدهی آواتک شامل هشت استارت‌آپ است که در حوزههای خرده فروشی آنلاین، SaaS، فین‌تک، آموزش آنلاین و لجستیک فعالیت دارند. در این مراسم که با صحبت‌های محسن ملایری (مدیرعامل آواتک) آغاز شد، این استارت‌آپ‌ها ارائه‌های کوتاهی داشتند و کسب‌وکار نوپای خود را برای مهمانان توضیح دادند.

ملایری در این رویداد گفت: اکنون به نظر می‌رسد که زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا در ایران بسیار خوب شکل گرفته و ده‌ها شتاب‌دهنده در کشور در حال توانمندسازی استارت‌آپ‌ها هستند و صندوق‌های جسورانه قانونمند شده‌اند. وی افزود: زمانی شرکت‌های بزرگ فکر می‌کردند استارت‌آپ‌ها تهدید هستند، اما الان کسب‌و‌کارهای نوپا برای رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فرصت هستند. وی گفت: آواتک، طی حدود سه سال از میان ۲۷۵۰ استارتاپ متقاضی ۴۴ مورد آنها را گزینش کرد و پذیرفت، این یعنی ۲ درصد از تمام این تعداد و مفهوم آن گزینش دقیق از میان تقاضاهاست. بر این بستر ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد، ۵۵ درصد جذب سرمایه اتفاق افتاد و با ۳۴ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی ۲۲ میلیارد جذب سرمایه صورت گرفت.

در ادامه این مراسم سعید رحمانی (مدیرعامل سرآوا) کارآفرینی موفق را متکی بر پشتکار و عشق به کار دانست و گفت: چالش کنونی ما در حوزه استارتاپ‌ها در سمت سرمایه‌گذاران، عملکرد سنتی آنها است زیرا در سمت کارآفرینان عملکرد کاملا غیرسنتی و مدرن است و این تقابل به وجود می‌آورد و از ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران می‌کاهد. کارآفرینان هم باید به این باور برسند که کارآفرینی هدف نیست بلکه مسیری است که باید برای موفقیت پیموده شود. در ادامه به معرفی این هشت استارت‌آپ می‌پردازیم.

 

چه‌گوارا

چه‌گوارا سرویس خرید آنلاین آب‌های معدنی است. این استارت‌آپ برای شما آب معدنی می‌آورد و آن را بدون هزینه حمل و نقل درب منزل شما تحویل می‌دهد. این استارت‌آپ فعلا فقط روزهای جمعه سفارش‌ها را تحویل می‌دهد و شما می‌توانید هفتگی آب معدنی سفارش دهید. نکته بسیار خوب این چه‌گوارا این است که پلاستیک بطری‌ها را از شما میگیرد و آن را برای بازیافت می‌فرستد تا به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.

 

استورم

استورم نرم‌افزار حسابداری ابری است که به کسب‌وکارهای اینترنتی امکان می‌دهد از طریق انواع APIهای متنوع صدور اسناد مالی را به صورت خودکار انجام داده و بدون نیاز به وارد کردن اسناد به صورت دستی اقدام به مدیریت حسابداری خود نمایند. همچنین گزارش عملکرد فروش در لحظه در پنل حسابداری نمایش داده می‌شود.

 

بیدُک

بیدُک یک راهکار کلی برای فروش در اینترنت است. این استارت‌آپ با مجموعه‌ای از ابزارها، سرویس‌های پرداخت، حمل، بازاریابی و قابلیت اتصال به کانال‌های فروش متنوع (مانند اینستاگرام و تلگرام) که در اختیار فروشگاه قرار می‌گیرند. بستری ابری که قابلیت ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی بدون دانش فنی را برای افرادی که محصولی برای فروش دارند فراهم می‌کند تا آنها را در وبسایتی با نام دلخواه خود عرضه و مدیریت نمایند.

 

پرداختم

پرداختم

افزایش تعداد کارت‌خوان‌های بانکی باعث کاهش پول نقد و به‌ویژه پول خورد در دست مردم شده است. مسافران و رانندگان هردو با مشکل فراهم کردن پول خورد دست‌وپنجه نرم می‌کنند. استارت‌آپ پرداختم با شناخت این مسائل بستر پرداخت و دریافت آسان کرایه تاکسی را فراهم کرده است. برای پرداخت کرایه از طریق این سیستم حتی نیازی به نصب اپلیکیشن نیست و می‌شود به راحتی از طریق وب‌سایت و یا تلگرام کرایه را پرداخت کرد.

 

یونش

با ویژگی‌های این استارت‌آپ می‌توانید ارتباط خود را با دانشجویان کنترل کنید. یونش امکاناتی نظیر فضای ذخیره سازی نامحدود ابری، پرسش و پاسخ برای دانشجویان، امکان ایجاد دوره آموزشی خصوصی و عمومی، ارسال اطلاعیه به دانشجویان کلاس، اعلان نمرات، آپلود منابع آموزشی و دریافت تمرینات کلاسی دانشجویان در دستیار آموزشی آنلاین یونش ارائه می‌شود.

 

کایت

کایت یک سرویس آماده‌سازی و ارسال بسته‌های پستی فروشگاه‌های آنلاین است. بارگیری زمان بندی شده، بسته‌بندی سفارشی، مقایسه و ارسال روش حمل از سرویس‌های کایت برای فروش آنلاین است.

 

کافه تدریس

کافه تدریس، سرویس یادگیری و مشاوره تحصیلی آنلاین است. کافه تدریس محیطی را فراهم کرده است تا دانش پژوهان فارسی زبان بتوانند از هر شهر و روستایی با اساتید و آموزگاران خوب به صورت زنده و در کلاس مجازی تعاملی در ارتباط باشند. به‌طوری که مزیت‌های یک کلاس حضوری را تجربه کنند.

 

ریتین

ریتین یک سرویس گفت‌وگوی آنلاین جهت پشتیبانی و فروش برای کسب‌وکارهایی است که از طریق وب و موبایل با مشتریان تعامل دارند. ریتین همچنین فرایند جذب مشتری و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را بهینه می‌کند. ریتین امکاناتی از قبیل ایجاد پایگاه هوشمند از داده مشتریان و رفتار آنها را به همراه تحلیل مشتریان، برای کسب‌وکارها فراهم می‌سازد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا