تکنولوژی

جلوی دیکتاتور شدن اسنپ را بگیریم

 اوبر (UBER) را تقریبا همه می‌شناسند مهم‌تر از آن با ارزش‌هایی که این شرکت ایجاد می‌کند هم آشنا هستند. دو سال قبل که تجربه سفرم با اوبر را نوشتم مزیت‌های این استارت‌آپ در متحول کردن بخش حمل و نقل به تدریج برای همگان آشکار می‌شد. یکی از مهم‌ترین آن ارزش‌ها احترامی بود که برای مسافران ایجاد شده بود. دوست من که در نزدیکی سانفرانسیسکو زندگی می‌کند تعریف می‌کرد تا قبل از ظهور Uber راننده‌ها برخورد مناسبی با مسافران نداشتند و این تازه علاوه بر کرایه گرانی بود که طلب می‌کردند. ظهور اوبر که از قضا در ابتدا از همین شهر بود باعث تغییر فضا شد راننده‌ها مودب‌ شدند و سفر ارزان‌تر شد چراکه رقیبی ارزان‌تر و مودب‌تر در کنار آنها رشد کرده بود. رقیبی که مسافران می‌توانستند آن را ارزیابی کنند و امتیاز بدهند دلخواه مشتریان بود.

طبیعی بود می‌شد راحت حدس زد ظهور کپی Uber در ایران همین تغییرات را در سیستم حمل و نقل درون شهری ما ایجاد می‌کند به خصوص که حمل ونقل در این بخش یک فاجعه بود – و البته هست –  به همین دلیل همه ما در رسانه‌ها بسیار زودتر از ظهور اسنپ و تپسی و کارپینو در مورد این مدل‌های کسب وکار نوشتیم، سرمایه‌گذاری در آنها را پوشش دادیم و سپس از این کسب وکارها در برابر خطرات مختلف در این فضا حمایت کردیم، از مسدود شدن آنها ناراحت شدیم و تجمع انتقاد آمیز رانندگان تاکسی در مقابل مجلس را مورد پوشش قرار دادیم که حمایت بسیاری از مردم را از این کسب وکارهای نوپا برانگیخت و همچنان هم به این مدل کار ادامه می‌دهیم. ویژگی‌های جدید این استارت‌آپها  را به اطلاع مخاطبانمان رساندیم  و سالگرد تولد آنها را جشن گرفتیم  اما چیزی که نباید فراموش کنیم این است که مهم‌ترین ارزش کسب وکارهایی شبیه سازی شده از اوبر به تکنولوژی‌شان نیست بلکه همان احترام به مشتری است.

مطلب من درباره موانع روبه‌روی کارآفرینان ایرانی اشاره به اسنپ و تپسی

 چیزی که در ایران نایاب است تکنولوژی نیست بلکه احترام است. بسیاری از کسب وکارها در اینجا از شما پول می‌گیرند و باز هم طلبکارند. در اینجا تعیین کننده درجه احترام به مشتری نه بازار و نه رقابت بلکه صرفا شعور و ادب صاحب کسب وکار است و همین مشکل است چون از قضا ممکن است در بسیاری از کسب وکارها افراد یا بستری در نقطه تماس با مشتریان قرار بگیرد که نه آموزشی دیده‌اند نه احترام به مشتری تاثیری در مقرری‌شان دارد. به همین دلیل استارت‌آپ‌ها به دلیل خلق این ارزش ( احترام به مشتری ) شایسته توسعه‌اند.

خطر کجاست؟

خیلی ساده خطر اینجاست که سرویس‌هایی که همه ما با استفاده کردن از آنها به بزرگ‌شدنشان کمک کرده‌ایم خیلی ساده به کسب و کارهای دیکتاتوری تبدیل شوند که نه تنها ارزش‌هایی را که برای ما ایجاد کرده‌اند را از یاد ببرند بلکه ضد ارزش‌هایی را به اسم امکانات رقابتی علیه مردم به کار ببرند.

داستان این است که  دیروز طبق معمول پس از کمی پیاده روی تصمیم گرفتم با اسنپ به محل کارم بروم. دو سفر را به دلیل آنکه انتخاب راننده کاملا اشتباهی صورت گرفته بود لغو کردم و بنا به تجربه روزانه حتی اگر من لغو نمی‌کردم راننده لغو می‌کرد. هنگام گرفتن سومین سفر متوجه شدم توسط اسنپ بلاک شده‌ام یا به عبارتی اکانت من مسدود شده است. بدون هیچ توضیحی.

بر اساس آمارهای خود اسنپ تاکنون 93 ساعت با اسنپ سفر کرده‌ام  این شامل 215 سفر و 1238 کیلومتر می‌شود. فکر می‌کنم جزو نخستین کسانی بودم که اسنپ را نصب کردم در آن زمان نامش تاکسی‌یاب بود و هیچ سرویس دیگری را به اندازه این سرویس استفاده نکرده‌ام این یعنی من احتمالا یک مشتری وفادار به حساب می‌آیم. ( البته مشتری خوب زود‌فود یا همان اسنپ‌فود هم هستم و البته نمی‌دانم حق استفاده از زودفود را دارم یا خیر ) حالا اما به هر ترتیب اسنپ بعد از دوبار لغو سفر در یک روز اکانت مرا مسدود کرده است.

دلیل اینکار چیست ظاهرا برای مقابله با رقیب – تپسی –  و یا هر کسی که بخواهد مزاحمتی از این طریق در سرویس ایجاد کند. نکته این است که اولا اسنپ و تپسی که خود کپی Uber هستند خوب است اگر کپی می‌کنند درست کپی کنند. در زیر نمونه‌ای از گزارش لغو چندین سفر توسط دوست من در استرالیا در هنگام استفاده از اوبر را می‌بینید بدون آنکه به مسدود شدن اکانت مسافر منتهی ‌شود:

در مورد پشتیبانی توییتری اسنپ بهتر است چیزی نگویم. تاکید می‌کنم با دوبار لغو سفر مسدود شدم .

چرا مسافر مجبور به لغو مکرر سفر است؟

برای کسی که به طور متوسط روزی دو تا سه بار از اسنپ استفاده می‌کند لغو یک سفر تنها یک دلیل دارد و آن اینکه نزدیک‌ترین و در مسیرترین خودرو به مسافر متصل شود. تمام سفرهایی که من لغو کرده‌ام به دلیل الگوریتم اشتباه در وصل کردن راننده‌ای بوده که حداقل نیم ساعت با من فاصله داشته یا در مسیری برخلاف مسیر من قرار داشته است. در بسیاری از موارد این خود راننده‌ها هستند که با تماس از مسافر می‌خواهند که مسیر را لغو کند چون اسنپ جریمه‌شان می‌کند ( جالب است که راننده را جریمه می‌کند و مسافر را مسدود!) بنابراین لغو سفر اشتباه و رسیدن به راننده‌ای که در مسیر شما قرار دارد اتفاقا هم کمک به راننده و مسافر و هم کمک به خود اسنپ است چراکه یک سفر سریع‌تر صورت می‌گیرد

اسنپ بر خلاف رقیب خود تپسی در هنگام کنسل کردن سفر هیچ فید‌بکی از شما نمی‌گیرد و دلیل این کنسل کردن را جویا نمی‌شود. در تپسی دور بودن راننده که دلیل بسیار منطقی هم هست به عنوان یک گزینه برای توضیح کنسل کردن در نظر گرفته شده در حالی که در اسنپ ظاهرا به طور پیش‌فرض هر مسافر به هر دلیلی سه بار (‌ من هنوز نمیدانم چرا من را به خاطر دوبار کنسل کردن در یک روز بسته‌اند) یک سفر را کنسل کند مسدود می‌کنند.

مطرح کردن این موضوع در توییتر باعث بحث‌های خوبی شد که به نظرم  برای مدیران اسنپ و تپسی که بچه‌های توانمندی هم هستند فرصت خوبی برای برطرف کردن ضعف‌ها و بهبود سیستم‌شان و احترام به مشتریان است

من نگران باز نشدن اکانتم توسط اسنپ نیستم ( که البته هنوز  هم باز نشده ) نگرانی من تکرار این رفتار با  خیلی از مشتریان دیگر است. مشتریانی که ممکن است صدای اعتراضشان به اندازه من رسا نباشد.  نگران درست شدن دیکتاتوری ناخواسته در فضای کسب وکار هستم . شرکتی که با شعار و چهره مشتری مداری بزرگ شده و حالا می‌خواهد مشتریانش را نادیده بگیرد و صدایشان را نشنود. الان نگرانم  و فکر میکنم  تک تک ما باید نگران و مسئول باشیم تا اسنپ، تپسی و همه کسب وکارهای دیگر را به سمتی که دوست داریم باشند هدایت کنیم. به سمتی که مناسب است باشند  هم برای خودشان هم برای خودمان.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫759 دیدگاه ها

  1. خب اینم در نظر بکیرید که مسافرین میتونن به رانندگان امتیاز بدن ولی رانندگان چنین اختیاری ندارن پس در مجموع این خود مسافرین هستند که راننده های خوب رو فیلتر میکنن و در سیستم نگه میدارن..ضمنا اینکه یک مسافر یه سرویس رو سه دفعه پیاپی کنسل کنه مورد عادی نیست پس بن شدنش منطقی بنظر میرسه مگه در موارد خاص مث کندی اینترنت یا موارد دیگه که اونم از طریق بخش پشتیبانی قابل پیکیریه..در جواب اون دوستمون که گفت رانندگان وجهه اجتماعی ندارن و بی اهمیتن باید بگم که دلیل نمیشه چون شما خودتو کوچک فرض کردی بقیه هم کوچکن..یه راننده یک انسانه و فارغ از شغلش شایسته ی نهایت احترامه درست مثل یک مدیرعامل
    توی این کسب و کار جدید و به طبع ارتباط جدید بهتره کمی مدرن تر و با فرهنگ تر صحبت کنیم.

  2. همه گوش کنن، نظراتون بی فایده هست، اسنپ فقط فقط به فکر خودش، هست تمام، تو یه نظر سنجی نامرد ترین کارفرما اسنپ شناخته شده، نه به راننده رحم میکنه نه مسافر فقط دنبال سود خودش هست

  3. اسنپ اولا در اصفهان برخورد درست با راننده ها ندارند پنل سازمانی با شلوار راحتی جذب رانتده میکند لطفا اسنپ یکم اداب اخلاقی داشته باشد بعد هم با چند لغو سفر که نمیشود مسدود کرد که اسنپ همیشه تکرار میکند

  4. بنده چند ماه هم راننده اسنپ و تپسی بودم و هم اینکه مسافر، ذکر چند مورد قابل توجه و تامل هستش:
    – برنامه اسنپ در موقع نصب از شما اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی، تماسها و .. را میگیره… بنده لیسانس کامپیوتر دارم و در زمینه امنیت در یک شرکت خصوص کار میکنم، این درخواست (که صد البته به ناچار باید قبول کنی!) تماما اجازه میده تا سازندگان این اپ براحتی به گوشی و اطلاعات مکانی شما دسترسی داشته باشند. در صورتیکه هیچ مرجعی چنین اجازه ئی نداره مگر با کسب اجازه از دادگاه.
    – دخل و خرج راننده با هم جور در نمیاد… به صرف راضی نگه داشتم مسافر، نباید راننده رو ناراضی کرد… همه راننده ها از ارزونی و قیمت پائین کرایه ها گله مندند. سوال اینجاست که چرا اسنپ با این درآمد چند صد میلیونی روزانه، بجای اینکه کرایه ها رو گرون کنه (که مسافر ناراضی بشه) یا کرایه ها رو ارزون کنه (که راننده ناراضی بشه)، چرا حق کمیسیون خودشو کمتر نمیکنه تا هم راننده و هم مسافر راضی بشن…. قرار نیست اسنپ فقط به درآمد خودش فکر کنه.
    -اسنپ ادعا میکنه ما فقط رابط بین مسافر و راننده ئیم.. با گفتن این حرف از تمامی مشکلات پیش اومده در قبال راننده و مسافر و احیانا دعوا و تصادف و … از خودش سلب مسئولیت میکنه… ولی وقتی پاش میفته مسافر یا راننده رو بلاک میکنه به فلان دلیل و دلایل بی معنی.
    – ماهیت وجودی اسنپ و ادامه حیات اون وابسته به وجود راننده و مسافر هستش. بدون اونا ارزش یک ریال هم نداره. پس بهتره بهشون احترام بذاره. رانندگانی که دارن واسه اسنپ یا تپسی کار می کنن، در اکثر موارد پول بحساب اسنپ واریز و زودترین زمانیکه بحساب راننده واریز میشه، 48 ساعت آیندس!!! چرا؟ خیلی سادس…اسنپ سوای از کمیسیون دریافتی از رانندگان، مبالغ بسیار هنگفتی بابت سود سپرده روزانه دریافت میکنه از بانک
    -اسنپ چرا راننده ها رو بیمه نمیکنه؟ برای رفاه حال رانندگانی که همیشه فعال هستن و این کار تقریبا شغلشون شده، اسنپ موظف هستش بخشی از درآمد خودش رو با مشارکت راننده جهت بیمه نمودن راننده ها در نظر بگیره.
    – اسنپ درآمد خیلی خوبه داره… نوش جون خودش و سهامدارانش. ولی مواردی که در بالا ذکر کردم تنها بخشی از مشکلات و پیشنهاد ها بود… وگرنه مطلب واسه گفتن زیاده!

  5. آخه مدیر اسنپ وقتی یه آدم کم عقل و کم خرد باشه چه انتظاری از احقاق حق داری
    وقتی حرف از نفع جامعه و مردم زده میشه باید این حرف دو طرفه باشه
    درخواست میاد ۲۰۰۰ تومن آخه یکی نیست بگو آدم نادون درسته نادون تر از خودت توو ایران کم نیست ولی ۲۰۰۰ تومن هزینه استهلاک استارت یه ماشینم نیست تو اگه به فکر مردمی چرا راننده هاتو مثل برده داری باهاشون رفتا میکنی
    دیگه آدمی که نفهمه حرف وقتی میزنه چی داره میگه( گاو و گوسفند هم نشخوار میکنن) و حرف از اشتغال زایی بزنه چه انتظاری
    یکی نیست بهش بگه مرد ناحسابی اشتغال زایی تو اگر ۸۰۰۰۰ هزار نفر رو مشغول کرده با شرایط بردگی ۲۰۰۰۰۰۰ نفرو از زندگی عادی و روزمره ساقط کرد
    برو بفهم که وقتی افسار دست یه نفهم باشه باید به حال اطرافیان ناله کرد
    اشتغال زایی کردی با عرف این کارو میکردی نه اینکه از جیب راننده بزنی بزاری توو جیب مسافر و خودت این کار دزدیه
    اشتغال زایی مگر نه اینه که باید طوری باشه که آثار منفیش باید حداقل باشه تو که یه ملت رو داری از نون خوردن میندازی و جیب یه عده رو پر میکنی و خودتو راننده هم مثل بردها باید بخاطر یه پول بخور و نمیر برات کالسکه برونن
    این عین حرومزادگیه نه لطف و خدمت

  6. حيف اين ايده خوب و اتفاق قشنگ كه با مديريت عجيب و ارباب رعيتي هم خودش خراب كرد هم ايده به اين خوبي
    با اين مديريت ضعيف و عجيب خيلي بعيده تو ادامه كار بتونه رضايت مردم جلب كنه فقط حيف از اين ايده خوب

  7. حالا زشتي كار اينجاس كه تو دفتر اسنپ هم رفتم ميگم مگه ايرادي داره درخاست قبول كردن ميگن مشكل سيستمه
    ميگم پيش كي برم ميگن شرمنده كلا اخراج شدي از سيستم سوء استفاده كردي سيستم اخراج كرده ٢ بار يه نفر درخواست بده تو يك روز قبول كني اخراجي!!!

  8. عين اين كار رو با منم كردن مشكل من نيست كه طرف بعد چند دقيقه دوباره تقاضا اسنپ كرده منم قبول كردم خوب گناه كردم؟تازه طرف اينترنتي پرداخت كرده حالا هم منو اخراج كرده هم پول هايي كه تو حسابم بوده رو بلاك كرده

  9. سلام به همه.به توی راننده اسنپ زحمت کش و توی مسافر مهربون.من الهی قربون همتون برم.خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث شدن فرهنگ این مردم خوب و نجیب به اینجا کشیده بشه که بخان این طوری به هم بپرن.آقایون ،خانوما،دوستان،هم وطن های گلم.به نظر من که کوچیک همتونم فکر میکنم باید هممون یه تجدید نظر اساسی روی مرام و معرفت و فرهنگ خودمون داشته باشیم.فقط کافیه همیشه خودمونو جای طرف مقابل بزاریم و بعد تصمیم بگیریم.توی هرکاری و توی هر تصمیمی.اونوقت خیلی از مشکلات حل میشه.اونوقت با یه دلی و مهربونی میتونیم معایب سیستمهای جدید اینترنتی و اپلیکیشنهایی مثل اسنپ و تپسی و …. را هم برطرف کنیم.ولی فعلا با این نا هم دلی و نامهربونی و بی وجدانی و این حالات جنگجویانه تو تموم زمینه ها همینطور که هممون داریم هر روز و همه جا میبینیم دچار مشکلات بیشتر و بیشتر خواهیم شد.بچه ها به خودمون بیایم.با محبت تر باشیم.با گذشت تر باشیم.من از تمام مسافرها از طرف خودم و از تمام راننده ها باز هم از طرف خودم عذر خواهی میکنم.دعا میکنم برای تمام مسافرها تاکسیهای هوایی بدون راننده و برای تمام راننده های عزیز،شغلی که دوست داشته باشن و عاشقش باشن و توی اون شغل به همه آرزوهاشون برین.من داوود غبرایی یه ایرانی عاشق وطن و مردم و پیشینه تاریخیم کوچیک همتونم و دوستون دارم

  10. من خودم راننده اسنپ هستم من وقتی رفتم داخل کوچه مسافرو سوار کنم جلوی درشون کنسل کرد دلیل این بود چرا دیر رسیدی کوچه یک وروری داشت اونم ترافیک بود من از کجا زود میومدم اینا حقشونه بلاک بشن .

  11. من راننده اسنپم.در مورد کنسلی مسافران و همه چیز مقصر اکثر اوقات اسنپه. میخواید قضیه بازتر بشه؟
    راننده درحین رفتن به سمت مسافره مسافر راننده رو جایی دیگه میبینه همین دیروز مسافر داشت لغو میکرد من رسیدم جلوش و نشونم داد منو به اشتباه چند خیابون اونورتر نشون میداد. بعضی اوقات مسافر اصلا اطلاع نداره که راننده درخواست رو قبول کرده و برای مسافر نشون میده در حال پیدا کردن ماشین مسافر هم لغو میکنه. بعضی وقت ها برعکس این موضوع پیش میاد به راننده میگه متاسفانه راننده دیگری پذیرفت یا مسافر لغو کرد ولی بعد چند دقیقه و چند بار باز و بسته کردن نرم افزار توسط راننده میبینه درخواست اوکی شده و باید بره سمت مسافر در حالی که اگه تو اتوبان باشه فاصله ش خیلی زیاد شده. همه و همه اینها از سیاست کثیف اسنپه، شاید بعضیا میگن این بهتره یا تپسی یا … بهتره بدونید اولا دوتاش مال یه نفر و یه سیستمه که امثال من سالهاست داریم بردگی میکنیم. بعدشم اگر اینا راست بگن با اینترنت e هم میشه این سیستم رو پیاده کرد مگه فیلم جابجا نیشه که حتما باید اینترنت 4G باشه و فول آنتن (مخصوصا برای نرم افزار راننده) خب شکی نیست بخاطر قرارداد با شرکت های ایرانسل و همراه اول و رایتل هست که بستن و ما باید کلی اینترنت مصرف کنیم. مشکلات ما راننده ها زیاده و تو یه کنسلی دادن یا ندادن خلاص نمیشه هنین لحظه ساعت ۹:۳۰ گذشته و قیمتا پایینه و از ۶ صب ۳۰ تومن (۲ سرویس) بردم و حدود ۴۰ کیلومتر رفتم و ۴۰ دقیقه ست منتظرم ولی خبری نیست.
    با هم مهربون باشیم و اشتباهات سیستم ها ( چه کامپیوتری و چه حکومتی) رو گردن هم نندازیم.

  12. من راننده اسنپم.در مورد کنسلی مسافران و همه چیز مقصر اکثر اوقات اسنپه. میخواید قضیه بازتر بشه؟
    راننده درحین رفتن به سمت مسافره مسافر راننده رو جایی دیگه میبینه همین دیروز مسافر داشت لغو میکرد من رسیدم جلوش و نشونم داد منو به اشتباه چند خیابون اونورتر نشون میداد. بعضی اوقات مسافر اصلا اطلاع نداره که راننده درخواست رو قبول کرده و برای مسافر نشون میده در حال پیدا کردن ماشین مسافر هم لغو میکنه. بعضی وقت ها برعکس این موضوع پیش میاد به راننده میگه متاسفانه راننده دیگری پذیرفت یا مسافر لغو کرد ولی بعد چند دقیقه و چند بار باز و بسته کردن نرم افزار توسط راننده میبینه درخواست اوکی شده و باید بره سمت مسافر در حالی که اگه تو اتوبان باشه فاصله ش خیلی زیاد شده. همه و همه اینها از سیاست کثیف اسنپه، شاید بعضیا میگن این بهتره یا تپسی یا … بهتره بدونید اولا دوتاش مال یه نفر و یه سیستمه که امثال من سالهاست داریم بردگی میکنیم. بعدشم اگر اینا راست بگن با اینترنت e هم میشه این سیستم رو پیاده کرد مگه فیلم جابجا نیشه که حتما باید اینترنت 4G باشه و فول آنتن (مخصوصا برای نرم افزار راننده) خب شکی نیست بخاطر قرارداد با شرکت های ایرانسل و همراه اول و رایتل هست که بستن و ما باید کلی اینترنت مصرف کنیم. مشکلات ما راننده ها زیاده و تو یه کنسلی دادن یا ندادن خلاص نمیشه هنین لحظه ساعت ۹:۳۰ گذشته و قیمتا پایینه و از ۶ صب ۳۰ تومن (۲ سرویس) بردم و حدود ۴۰ کیلومتر رفتم و ۴۰ دقیقه ست منتظرم ولی خبری نیست.
    با هم مهربون باشیم و اشتباهات سیستم ها ( چه کامپیوتری و چه حکومتی) رو گردن هم نندازیم.

  13. اینجا یک موضوعی جالب دیگه هم هست که حساب کاربری من تا زمانی که شارژ نکرده بودم غیر فعال نبود تا اینکه من شارژ کردم. ولی تا قبلش که درخواست سفر میدادم و نقدی یا انلاین پرداخت میکردم مشکلی نبود، حالا تفسیر و برداشت این موضوع با شما!!!!!!

  14. والا من تا 5 شنبه 1 آذر با اسنپ مشکلی نداشتم تا اینکه 5 شنبه گفتم “خب چه کاریه یه مقدار شارژ کنم که اینقدر نخوام پول بدم یا انلاین پرداخت کنم.” در واقع مثلا خواستم یکم با تکنولوژی همراه بشم و 50 هزار تومن شارژ کردم حساب کاربری اسنپ را. فردای اون روز یعنی جمعه خواستم سرویس بگیرم که نوشت حساب کاربری شما غیرفعال شده. روز شنبه با اسنپ تماس گرفتم و موضوع را گفتم که جواب منو اینطور دادند که: ” حساب شما به علت سوء استفاده از نرم افزار غیر فعال دائمی شده” و من گفتم که چه سوء استفاده ای بوده و اینکه اگر هم سوء استفاده بوده که من نمیومدم پول پرداخت کنم و در حساب بزارم ولی اظهار بی اطلاعی کرد و جواب نداد. برای برگشت پولم هم گفتم که اینطور پاسخ دادند که: “پول شما در حساب اسنپ بلوکه میشه و ما نسبت به شما شکایتی نداریم.” جالبه که بگم هنوز هم نفهمیدم چرا غیر فعال شدم و حتی بهم اطلاع ندادند تا خودم فهمیدم و بعدش ازم توضیحی هم نخواستن و پولم را بلوکه کردند. مطمئن باشید که پیگیر این موضوع از مراجع قضایی میشم چون از قدیم گفتن حسابی که پاکه چه منتش به خاکه، منم که میدونم سوء استفاده نکردم پس شکایت میکنم تا ببینم کی سوء استفاده کرده. دیگه هم از اسنپ استفاده نمیکنم و از تپسی دارم استفاده میکنم. اینم وضعیت کسب و کار های رشد کرده در کشور که فکر میکنن خدا شدن و دیگه هیچ کسی را بنده نیستن.

  15. من راننده بودم در قم 250 هزارتومان پول من و خورد و بلاکم کرد چرا بخاطر این که چند روز یک مسافر رو برده بودم خوب بودم کمیسیونش و دادم خیلی مجموعه بعدی هست 7 سال آژانس کار کردم اشتباه کردم بخاطر اسنپ بیرون امدم

  16. این اتفاق در تاکسی معمولی هم ممکنه بیوفته.تو تاکسی اینترنتی حداقل تصویر راننده برای مشتری ارسال میشه ولی در تاکسی معمولی یا آژانس ماهیت راننده مشخص نیست

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا