تکنولوژی

فلش مموری همه‌کاره

تا پیش از این تنها یک نوع درایو یو‌اس‌بی برای انتقال فایل‌ها به لپ‌تاپ یا کامپیوتر در بازار وجود داشت اما با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه‌های مختلف، گجت‌های ارتباطی نیز، احتیاج به ارتقا پیدا کردند. حالا معروف شرکت سیلیکون پاور یک فلش درایو جدید معرفی کرده است که Mobile C50 نام دارد و سه اتصال دهنده اصلی یو‌اس‌بی را در یک محصول جمع کرده است: USB نوع A،USB  نوع C و USB Micro-b که این روزها گجت هایی با پشتیبانی از تکنولوژی پر سرعت و جدید USB-C، بسیار روی بورس هستند.

این سری از فلش درایوهای سیلیکون پاور با سه نوع ظرفیت حافظه عرضه می‌شوند: 32، 64 و 128 گیگابایت. معمولا فلش‌هایی که در اندازه این سری فلش درایو سیلیکون پاور هستند همیشه در معرض خطر آسیب دیدن و یا گم شدن هستند اما سری Mobile C50 به گونه‌ای ساخته شده که این مشکل را حل می‌کند. به علاوه طبق گفته شرکت سیلیکون پاور، این فلش ضد آب و گرد وغبار است و در برابر تکان‌های شدید نیز مصون خواهد بود. به علاوه این محصول قادر است دمایی ما بین صفر تا 70 درجه سانتی گراد را بدون آسیب دیدن تحمل کنند.

یو‌اس‌بی تایپ A و تایپ C در این سری، سرعت انتقالی معادل 5 گیگابایت در ثانیه دارد اما میکرو یو‌اس‌بی، تنها می‌تواند 480 مگابایت در ثانیه ازاطلاعات را انتقال دهد. درایو 3 در 1 Mobile C50 USB به زودی همراه با گارانتی 5 ساله از طرف شرکت سیلیکون پاور عرضه خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا