تکنولوژیگجت

محصول جدید دی‌جی‌آی لو رفت Osmo Pocket

تنها ساعاتی قبل از آنکه شرکت مشهور سازنده پهپاد DJI رویداد نیویورکش را برگزار کند تصویری از دوربین Osmo این شرکت لو رفت.
دی جی آی اوسمو ( DJI osmo) نوعی دوربین دارای گیمبال است که تصاویر بی لرزشی را حتی در هنگام حرکت تولید می‌کند.
تا پیش از این شاهد چند نمونه از دستگاه‌های Osmo سخت این شرکت بودیم و حالا با یک دستگاه کوچک‌تر به نام DJI Osmo Pocket مواجه هستیم. این دستگاه یک دوربین کوچک است که در واقع رقیبی برای دوربین Hero 7 شرکت GoPro است.
شرکت دی‌جی‌آی در واقع متخصص ساخت گیمبال است و همین باعث شد که تصاویر دوربین‌های پهپاد این شرکت با دیگر سازندگان پهپاد تفاوت زیادی داشته باشد اما قطعا گیبمال تنها نقطه برتری DJI بر رقبا نیست. آوردن گیمبال برای یک دوربین دستی ایده‌ای بود که DJI را متمایز کرد.
تفاوت DJI و رقیبش GoPro در همین نگاه به تکنولوژی هم هست. دو شرکت یک بار در زمینه پهپاد با هم رقابتی را آغاز کردند جایی که گوپرو شکست خورد و پروژه پهپاد را کنار گذاشت. در زمینه اکشن کمرا یا دوربین‌های ورزشی طبیعتا جایی است که شرکت گوپرو بازار گستره‌ای را در اختیار دارد با این حال تفاوتی هم در نوع تکنولوژی دو شرکت وجود دارد جایی که گوپرو از تثبیت کننده نرم‌افزاری برای لرزش‌گیری تصاویرش بهره می‌برد در حالی که DJI روی گیمبال مکانیکی تمرکز کرده است. به همین دلیل دوربین Hero 7 که بهترین دوربین فعلی گوپرو محسوب می شود اندازه بسیار کوچکی دارد و به راحتی روی دسته‌های مختلف با اندازه متفاوت نصب می شود.

از سوی دیگر DJI اما دوربین متصل به دسته را اصل کار osmo قرار داده است.
اوسمو پاکت هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما از مشخصات منتشر شده می‌توان انتظار داشت این محصول دارای دوربین ۱ اینچی که پیش از این در پهپاد مویک ۲ پرو دیده‌ایم برخوردار باشد.
باید منتظر برنامه DJI بود که قرار است تا ساعاتی دیگر در نیویورک برگزار شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا