تکنولوژی

کورتانا؛ رابط شما و فیت‌بیت

مایکروسافت اوایل امسال و همزمان با کنفرانس برنامه نویسان Build، چندین مهارت جدید برای دستیار هوشمند خود کورتانا معرفی کرد و از امروز، کاربران مچ‌بند ورزشی فیت بیت قادر خواهند بود به این قابلیت‌ها دسترسی داشته باشند. قابلیت‌های جدید کورتانا که مشابه آن در دستیار هوشمد الکسای آمازون نیز وجود دارد، امکان برقراری ارتباط دستیار هوشمند با برنامه‌ها و سرویس‌های متفرقه را ممکن می‌سازد. قابلیت جدید فیت بیت به کاربران کورتانا این امکان را می‌دهد با وارد شدن به اکانت‌های فیت بیت خود، برنامه‌های سلامتی و ورزشی خود را از طریق ویندوز، اندروید، آی‌اواس و هر دستگاه دیگری که از کورتانا پشتیبانی می‌کند، پیگیری کنند.  

این قابلیت با گفتن جمله “هی کورتانا، از فیت بیت بپرس امروز چه پیشرفتی داشتم” مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربر حتی می‌توند از میزان کیفیت خواب و یا میزان آب مصرفی روزانه خود نیز به همین صورت مطلع شوید. تلفیق کورتانا با فیت بیت آنجا از همه جالب‌تر می‌شود که می‌توان فعالیت‌ها را به صورت مستقیم از طریق صدا به فیت بیت انتقال داد. برای مثال کاربر می‌تواند جمله‌ای مانند “هی کورتانا، به فیت بیت بگو برای صبحانه املت خورده‌ام” بگوید و به همین صورت فیت بیت این اطلاعات جدید را ذخیره خواهد کرد. در ادامه یک ویدئوی کوتاه از این مثال‌ها را ببینید.

کاربران می‌توانند به قابلیت‌های جدید کورتانا از طریق وب‌سایت مایکروسافت کورتانا دسترسی داشته باشند اما این قابلیت فعلا فقط برای کاربران آمریکایی عرضه شده است. مایکروسافت اعلام کرده است که به زودی کاربران دیگر کشورها نیز به این قابلیت جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

مطلب مرتبط: گزارش کیفیت خواب کاربران فیت‌بیت

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا