تکنولوژی

گوگل 820 میلیون دلار زمین نزدیک شرکت یاهو خرید

ظاهرا کمپانی گوگل علاقه زیادی به ریخت و پاش و خرید در منطقه سیلیکون‌ولی علی‌الخصوص در منطقه Sunnyvale که مجاور مقر اصلی شرکت است دارد. طبق گزارش‌ها، گوگل اخیرا در راستای توسعه سازه‌های خود در سیلیکون ولی، یک زمین به‌ارزش 820 میلیون دلار در این منطقه خریداری کرده است. درحال حاظر گوگل نزدیک به 72 هزار کارمند دارد اما برای استخدام نیروی کاری بیشتر، نیاز شدیدی به گسترش سازه‌های خود دارد. همین ماه گذشته گوگل موفق شد جواز اختصاصی خرید زمین و ساخت و ساز در شهر “سن خوزه” که در نزدیکی منطقه Sunnyvale قرار دارد را کسب کند.

بسیاری از کارشناسان هنوز دلیل علاقه شدید گوگل به خرید زمین و فعالیت در Sunnyvale را نمی‌دانند. در اصل زمین‌هایی که گوگل اخیرا خریداری کرده در نزدیکی مقر اصلی شرکت یاهو یا به بیان بهتر مقر سابق شرکت یاهو قرار دارند. گوگل در چند سال اخیر بسیاری از ساختمان‌ها و مجموعه‌های یاهو در این منطقه از جمله ساختمان مرکزی این شرکت را خریداری کرده، بنابراین گوگل با خرید زمین‌های بیشتر قصد دارد مالکیت مطلق خود را در این مطقه افزایش داده و فضای کاری خود را برای آینده تا حدممکن توسعه دهد. طبق این برنامه، گوگل در حال گسترش مراکز خود از سان‌فرانسیسکو تا سن خوزه است اما برخلاف گوگل، اکثر شرکت‌ها ازجمله اپل مقر خود را در یک شهر متمرکز کرده‌اند. این اقدام گوگل در آینده برای کاهش ترافیک نیز مفید خواهد بود. گفته می‌شود منطقه Bay Area که ساختمان‌های فعلی گوگل در آنجا قرار دارند، یکی از پرترافیک‌ترین مناطق حال حاضر ایالات متحده محسوب می‌شود.

همانطور که در این مورد هم مشاهده می‌شود، گوگل همیشه بر اساس قاعده و قوانین تجارت عمل نمی‌کند و برخلاف دیگر کمپانی‌ها که تلاش دارند کارمندان خود را زیر یک سقف جمع کنند، گوگل دقیقا عکس سیاست‌های آنها را اجرا می‌کند و ساختمان‌های خود را در سرتاسر ایالت کالیفرنیا پخش کرده است. این سیاست همچنین به تیم‌های مختلف گوگل امکان فعالیت در نواحی مختلف را می‌دهد. منطقه Sunnyvale  تنها چند کیلومتر از Mountain View فاصله دارد بنابراین این کارکنان خیلی از ساختمان‌های مرکزی گوگل در این منطقه دور نخواهند بود. لازم به‌ذکر است که گوگل علاوه‌ بر این 820 میلیون دلار، بیش از 100 میلیون دلار زمین هم در شهر سن خوزه خریداری کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا