تکنولوژی

حکم پرداخت غرامت 506 میلیون دلار توسط اپل

یک قاضی آمریکایی حکم داد که شرکت اپل می‌بایست به دانشگاه Wisconsin-Madison مبلغ 506 میلیون دلارغرامت به دلیل نقض حق ثب اختراع یا پتنت این دانشگاه بپردازد. طبق گزارش روییترز، این ملبغ دو برابر مبلغی است که هیئت جوری در ابتدا به روی آن توافق کردند. این حکم بعد از دو سال کشمکش قضایی بر سر اتهام نقض حق ثبت پتنت اپل صادر شده است و بعید به نظر می رسد که داستان تمام شده باشد.

در اکتبر سال 2015، هیات ژوری اپل را متهم کرد که هنگام انجام فرآیند پوشش دهی قطعات استفاده شده در آیفون، آیپد و آیپد مینی، حقوق ثبت اختراع را رعایت نکرده است. طبق این اتهام، ظاهرا در پردازنده‌های A7، A8 و A8X که در آیفون‌های 5S، 6 و 6 Plus تعبیه شده، از تکنولوژی توسعه یافته و ثبت شده توسط دانشگاه ذکر شده استفاده شده است و موظف شد که مبلغ 234 میلیون دلار غرامت به این دانشگاه بپردازد. البته این شرکت هنوز هم به بی‌گناهی خود اصرار دارد و اعلام کرده است که پتنت مورد بحث متعلق به این شرکت بوده و هست.

طبق گفته یکی از قُضات، دلیل  افزایش مبلغ جریمه اپل این است که این شرکت نقض قانون فوق را بعد از صدور حکم سال 2015، همچنان ادامه داده است. اپل از صدور حکم در سال 2015 و تا تاریخ انقضای این پتنت در سال 2016، به صورت مداوم از این پردازنده‌ها در تولید محصولات خود استفاده کرد. قاضی این پرونده ، در ابتدا مبلغ کل غرامت را 862 میلیون دلار تعیین کرد اما از آنجایی ثابت شد که این اقدام اپل با قصد قبلی نبوده، این مبلغ کاهش و به 506 میلیون دلار تقلیل یافت.

اپل از انتشار هر گونه اظهار نظری در این باره خود داری کرده و بازبینی حکم صادره را درخواست کرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا