تکنولوژی

مایکروسافت گوشی جدید سورفیس را طراحی می‌کند

مایکروسافت در زمینه ویندوز فون با موفقیت چندانی روبرو نشد. گزارش‌ها حاکی از این است حتی سورفیس محبوب این شرکت نیز چندان سودآور نبوده است. این شرکت به دلیل تولید سری کامپیوترهای سورفیس نیز با مشکلات مالی مواجه شد ولی هنوز هم از این محصول نا امید نشده است. حالا به نظر می‌آید که این شرکت در حال توسعه وتولید محصول جدیدی تحت عنوان Surface Phone است.

مایکروسافت یکی از پتنت‌های خود را به صورت عمومی معرفی کرده است که به نظر می‌آید  مربوط به سورفیس فون باشد. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت نیز اعلام کرده است که این شرکت در آینده گوشی‌های بیشتری تولید خواهد کرد. وی صراحتا اعلام کرده است که گوشی‌های آینده این شرکت به هیچ عنوان شبیه به گوشی‌هایی که امروز در بازار وجود دارد نخواهند بود.

اظهارات جدید نادلا همه چیز را در این صنعت جالب‌تر می‌کند و اشتیاق مردم برای دیدن گوشی بعدی مایکروسافت را بیشتر می‌کند. همین مسئله می‌تواند میزان رقابت بین رقبای این حوزه را بیشتر کند. این دومین بار است که ساتیا نادلا در مورد این گوشی صحبت می‌کند. وی چند ماه پیش نیز اشاراتی به این محصول کرده بود. اوایل امسال نیز اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد نوعی از گوشی را عرضه کند که نمونه آن تا کنون توسط هیچ شرکت دیگری معرفی نشده است.

مایکروسافت پتنت این گوشی را به عنوان دستگاه ارتباطی بدون سیم ثبت کرده است. این پتنت به بسیاری از ویژگی‌ها این جدید محصول اشاره می‌کند. در این پتنت، به جای سیم کارت و باتری این محصول اشاره شده. صفحه نمایش این گوشی ظاهرا قابلیت تا شدن دارد و می‌تواند تبدیل به یک دستگاه دو قسمتی شود. به همین دلیل این پتنت کنجکاوی بسیاری را برانگیخته و تصور یک گوشی هوشمند قابل انعطاف را ارائه می‌دهد. هیچ اطلاع خاص بیشتری درباره این قابلیت معرفی شده، منتشر نشده است.

مایکروسافت همیشه در زمینه تولید سخت افزار محبوبیت داشته است. این شرکت چندین دستگاه مختلف نیز معرفی کرد به امید اینکه بتواند در بازار پر رقابت امروزی به جایگاه برتر برسد. اما این اتفاق نیفتاد. با این وجود بازهم بسیاری مشتاقانه منتظر هستند ببینند مایکروسافت چه چیزی برای ارائه دارد. به زودی خبرهای بیشتری در این‌باره منتشر خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا