تکنولوژی

جزئیات سمینار امروز همراه اول

دقایقی پیش مراسم افتتاح پروژه‌های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در ساختمان اصلی همراه اول برگزار شد. این مراسم ابتدا با صحبت‌های دکتر نیکوفر آغاز شد و در انتها هم دکتر واعظی سخنرانی پایانی را انجام داد.

دکتر نیکوفر (قائم مقام همراه اول) در ابتدای مراسم از واعظی برای پیشرفت صنعت ICT در کشور تشکر کرد و پرسید: آیا ایران می‌تواند پیشتاز فناوری 5 جی باشد؟

نیکوفر گفت: ایران فاصله‌ای 10 ساله در ارائه سرویس 3 جی داشته است و زمان قابل توجهی را از دست داده است اما در ارائه 4 جی فاصله بسیار کمی را با دنیا دارد. همچنین در تکنولوژی 4.5 جی ایران هم‌سطح رقبای منطقه قرار دارد. قائم مقام همراه اول گفت: تکنولوژی 5 جی بسیار پیچیده است و نیاز به تیم تحقیقاتی دارد و به همین دلیل است که همراه اول قرار داد تحقیق و مطالعه را با نوکیا امضا کرده است. در راستای همین برنامه تفاهم‌نامه مشترکی هم میان همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف امضا شد که این دانشگاه به تحقیقات در زمینه اینترنت 5 جی به اپراتور اول کشور کمک کند.

مهندس صدوقی (مدیرعامل همراه اول) در این سمینار به ارائه آمار پرداخت و گزارش‌های همراه اول را در 4 سال گذشته ارائه کرد. صدوقی گفت: در چهار سال گذشته همراه اول 110 عنوان سرویس را ارائه کرده است و هم‌اکنون همراه اول 25 میلیون مشترک دیتا دارد و مشترکین 4 جی این شرکت در سال 95 بیست برابر شده‌اند. مدیرعامل همراه اول ضریب نفوذ این شرکت را 83.6 درصد اعلام کرد و درباره ترابرد گفت: همراه اول برنده قطعی ترابرد پذیری است، البته در دنیا همیشه ترابرد برای اپراتور اول با ضررهای سنگین تمام می‌شود اما همراه اول تنها اپراتور با آمار مثبت است. صدوقی با اشاره به این که هم‌اکنون 1042 شهر تحت پوشش 3 جی هستند گفت شبکه 4.5 جی هم در 710 شهر درحال استفاده است.

به گفته مدیرعامل همراه اول درآمد این شرکت در 4 سال گذشته 37.064 میلیارد تومان بوده و سود حاصل از این درآمد 10.138 میلیارد تومان بوده است. همچنین در زمان دولت یازدهم ارزش پروژه‌های همراه اول بیش از 8 میلیارد تومان بوده است. در ادامه به مناسبت کسب رتبه اول اپراتورهای کشور از سوی رگولاتوری، وزیر ارتباطات از صدوقی قدردانی کرد.

دکتر واعظی (وزیر ارتباطات) در شروع صحبت‌های خود گفت: آنچه امروز دیدم من را به آینده امیدوارتر کرد، همچنین همکاری دانشگاه، دولت و بخش خصوصی کلید موفقیت خواهد بود و باید این مثلث به خوبی تشکیل شود. واعظی در ادامه گفت: ما باید بر تولید تمرکز کنیم زیر تولید بالا خودبه‌خود اشتغال را به همراه خواهد داشت. وزیر ارتباطات در ادامه گفت دنیا به سمت انقلاب صنعتی چهارم پیش می‌رود و زیرساخت این موضوع مواردی مانند اینترنت اشیا، بیگ دیتا، ۵جی و هوش مصنوعی است. وزیر ارتباطات در پایان صحبت‌هایش گفت: جای بسته‌های ترکیبی در همراه اول خالی است و پیشنهاد می‌کنم بسته‌های متنوع و ترکیبی از صوت و دیتا را به سرویس‌های خود اضافه کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا