تکنولوژی

سرمایه‌گذاری متفاوت گوگل در حوزه هوش مصنوعی

در اینکه گوگل معتقد است هوش مصنوعی در آینده دنیای تکنولوژی را دراختیار می‌گیرد، شکی نیست. اما حقیقتا این کمپانی خیلی به فعالیت در این بخش آن هم بدون مشارکت دیگر شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها علاقه‌ای ندارد. گوگل تمایل زیادی به کمک به دیگر استارت‌آپ‌های فعال در این زمینه دارد و به‌همین منظور، اخیرا شرکت سرمایه‌گذاری با نام Gradient Ventures را تاسیس کرده که به استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، کمک‌های مالی و مشاورات فنی می‌دهد. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند از تجربیات متخصصین شرکت گوگل از جمله دکتر “ری کارزویل”، “ماتیاس دوارته” طراح نابغه و مدیر آزمایشگاه تخصصی X lab دکتر “آسترو تلر” بهره لازم را ببرند.

موسسه Gradients در حال حاضر 4 تیم مختلف را تحت حمایت خود قرار داده است. Algorythma، Aurima،  Capeو Cogniac که در حوزه‌های مدل سازی، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مجهز به‌ هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، استارت‌آپ‌هایی هستند که تحت حمایت مالی و مشاوره‌ای گوگل و موسسه Gradients قرار گرفته‌اند.

دلیل اینکه گوگل هزینه و منابع خود را اینگونه و بر روی استارت‌آپ‌های حوزه هوش مصنوعی صرف می‌کند، به‌راحتی قابل فهم است. هرچه که صنعت هوش مصنوعی گسترده‌تر شود، راه‌کارهای بیشتری هم برای حل مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه این تکنولوژی به‌وجود خواهد آمد. ضمنا گوگل با تاسیس شرکت Gradients می‌تواند قبل از دیگر رقبا آنها را شناسایی و تحت نظارت خود قرار دهد. گوگل می‌داند هرمقدار پولی که امروز سرمایه‌گذاری می‌کند مطمئنا در آینده نزدیک سود چند برابری برای او خواهد داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا